شناسهٔ خبر: 11338318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه همدلی و حضور؛

رئیس ستاد انتخابات استان شایعه انصراف یا ردصلاحیت نامزدها را تکذیب کرد

بجنورد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران تمام شایعات منتشرشده در فضای مجازی درخصوص ردصلاحیت یا اعلام انصراف شماری از نامزدهای انتخابات را تکذیب کرد و گفت: شمار نامزدهای نمایندگی مجلس در استان همان 42 نفر و نامزدهای خبرگان نیز همان 3 نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمدرحیم نوروزیان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه بجنورد و 4 شهرستان تابع این حوزه 30 نامزد، در اسفراین 8 و در شیروان نیز 4 نامزد نمایندگی مجلس در عرصه رقابت حضور دارند و در خبرگان نیز آقایان مهمان نواز، شهریاری و محمدی خراسانی هستند.
وی در باسخ به برسش خبرنگار ایرنا درباره لزوم درج کد انتخاباتی در تعرفه های اخذ رای تصریح کرد: اگرچه الزامی به این کار نیست، اما از آن جایی که در حوزه انتخابیه بجنورد 2 نامزد با اسامی مشترک داریم، به مردم توصیه می کنیم حتی الامکان این کد را در برگه های رای قید کنند.
وی هم چنین بیان کرد: یک فروند بالگرد در استان برای استفاده در صورت لزوم و کمک به برگزاری انتخابات در مناطق موردنیاز مستقر شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان به رای دهندگان توصیه کرد: رای دادن خود را به ساعات بایانی اخذ رای موکول نکنند و هنگام مراجعه به شعب نیز شناسنامه و شماره ملی خود را در اختیار داشته باشند.
نوروزیان در عین حال تصریح کرد: سازمان ثبت احوال برای افرادی هم که تاکنون به احتمال هرچند اندک شناسنامه یا کارت ملی دریافت نکرده اند، تمهیداتی اندیشیده تا سند سجلی برای آنان صادر شود و همه واجدان شرایط بتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به رقابت تنگاتنگ در انتخابات امروز، به نامزدهای انتخابات و هواداران آن ها هشدار داد: اعلام بیشابیش و حدسی نتایج انتخابات تخلف و جرم است و با آن برخورد خواهد شد و از همه می خواهیم به خصوص در فضای مجازی از بیش بینی نتایج خودداری کنند.
نوروزیان هم چنین با اشاره به تجارب شمارش آرای انتخابات قبلی در استان افزود: نتایج شمارش آرای اخدشده، فردا، شنبه مشخص می شود و نتایج رسمی آن را فرمانداری ها اعلام خواهند کرد و تا قبل از آن، هرگونه اعلام نتایج نامعتبر و غیرقانونی است.
وی افزود: برای اجتناب از اعلام نتایج غیررسمی شمارش آرای هر صندوق و تبعات آن مقرر شده است در صندوق های رای و به خصوص هنگام شمارش آرا، هیچ کسی در شعب تلفن همراه با خود نداشته باشد و ورود موبایل را ممنوع کرده ایم.
براساس آخرین آمار، رای گیری امروز برای انتخاب چهار نماینده مجلس شورای اسلامی و یک نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی از میان 42 نامزد مجلس شورای اسلامی و سه نماینده مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه اصلی انجام می شود.
برابر اعلام رسمی وزارت کشور، حدود 67 درصد جمعیت خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هفتم اسفند هستند.
برای این انتخابات 825 شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است.
/7184 / 1744 /

نظر شما