شناسهٔ خبر: 11337623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی:

تعرفه رای به‌اندازه نیاز شعبه‌های اخذ رای در خراسان‌شمالی تامین شده است

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تعرفه رای به‌اندازه نیاز شعبه‌های اخذ رای در خراسان شمالی تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرحیم نوروزیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 15 درصد تعرفه اضافه رای برای انتخابات امروز چاپ‌ شده است که با نظر هیئت نظارت، ستاد انتخابات در شعبی که اعلام کمبود تعرفه کنند، در اختیار این قبیل شعب گذاشته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه همه امکانات در شعب اخذ رای خراسان‌شمالی فراهم‌ شده است، افزود: کار رای‌گیری هم‌زمان با کشور از ساعت هشت صبح در سطح 825 شعبه اخذ رای و در 19 حوزه فرعی انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه حتی در صورت قطع سیستم در برخی از شعب کار رای‌گیری متوقف نخواهد شد، گفت: در این صورت کار رای‌گیری به‌صورت دستی انجام‌ شده و اطلاعات آن پس از رفع مشکل سیستم ثبت و ضبط می‌شود.

* مطالب فضاهای مجازی در خصوص انصراف نامزدهای انتخاباتی صحیح نیست

نوروزیان با یادآوری اینکه هم‌اکنون 30 نامزد انتخاباتی در بجنورد، هشت نامزد در اسفراین و چهار نامزد در شیروان در گردونه انتخابات بوده و نام آنان در اطلاعیه‌های فرمانداری‌ها برای انتخاب مردم آمده است، گفت: ازاین‌رو مطالب منتشر شده در فضاهای مجازی در خصوص انصراف یا کناره‌گیری نامزدهای انتخاباتی به نفع نامزدی دیگر صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان‌شمالی سه نامزد حضور دارند، افزود: آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، حمید حوالی‌شهریاری و علی‌محمدی خراسانی از نامزدهای خبرگان رهبری در استان هستند.

* استقرار بالگرد در خراسان‌شمالی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی همچنین از استقرار یک فروند بالگرد در این استان هم‌زمان با برگزاری انتخابات خبر داد.

وی با بیان اینکه به‌واسطه مناسب بودن شرایط جوی نیازی به استفاده از بالگرد برای رای‌گیری از مردم در مناطق صعب‌العبور نیست، تصریح کرد: خودروهای کمک‌دار به همین منظور پیش‌بینی‌ شده تا آرای مردم را در این مناطق جمع‌آوری کنند.

نوروزیان بیان داشت: از بالگرد مستقر در استان خراسان‌شمالی صرفا برای مواقع ضروری استفاده می‌شود.

وی همچنین در خصوص شعب ثابت و سیار ساماندهی شده برای جمع‌آوری آرای مردم در خراسان‌شمالی گفت: از مجموع 825 شعبه اخذ رای استان 352 شعبه ثابت و بقیه شعب سیار هستند.

انتهای پیام/63002/چ30/ظ1004

نظر شما