شناسهٔ خبر: 11336334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

صف های طولانی مردم البرز برای شرکت در انتخابات

کرج - ایرنا - صف های طولانی واجدین شرایط رای دادن از دقایق آغاز رای گیری 8 صبح جمعه هفتم اسفند در مقابل شعب اخذ رای در شهرستان های استان البرز به ویژه شهرستان کرج شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستان های کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد حاکی است که تعداد زیادی از مردم در مقابل شعبه های اخذ رای برای دادن رای و شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صف کشیده اند و شواهد حاکی از استقبال پرشور مردم از انتخابات است.
بر اساس این گزارش، در برخی از شعبه ها به دلیل ازدحام رای دهندگان، مردم مجبور شدند که در صف های طولانی بایستند و برخی از صف ها از شعبه های اخذ رای خارج شده و تا فاصله زیادی ادامه یافته است.
کار اخذ رای برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور ساعت 8 صبح جمعه هفتم اسفند ماه در دو حوزه انتخابیه استان البرز آغاز شد.
استان البرز در دو حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا 2 نماینده و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان یک نماینده دارد.
استان البرز برای نخستین بار پس از تشکیل 2 نماینده مستقل در مجلس خبرگان رهبری دارد و 6 نامزد تائید صلاحیت شده برای کسب این 2 کرسی با یکدیگر رقابت کردند.
شمار نامزدهای باقی مانده برای رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز به 64 نفر رسیده است.
از مجموع این 64 نفر ،47 نفر در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد ، فردیس و بخش آسارا و 17 نفر درحوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،نظرآباد و طالقان رقابت دارند.
مجموع شعب اخذ رأی استان یکهزارو 137 شعبه اخذ رای تعیین شده که از این تعداد 852 شعبه مجموع شعب اخذ رأی ثابت و سیار حوزه انتخابیه شهرستان کرج، اشتهارد و آسارا و 285 شعبه اخذ رأی سیار و ثابت حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد است.
تعداد واجدین شرایط رای دادن برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور یک میلیون و 480 هزار و 131 نفر است.
دو هزار و 500 نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در استان البرز تلاش می کنند و یک هزار و 300 ناظر و نماینده نیز از وزارت کشور، فرایند نظارت بر صحت انتخابات را عهده دار هستند.
1535

نظر شما