شناسهٔ خبر: 11335028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی،

استاندار قزوین رای خود را به صندوق انداخت

قزوین-ایرنا- استاندار قزوین در نخستین ساعت آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، فریدون همتی در هنگام انداختن رای خود به صندوق شعبه مسجدالنبی اظهار امیدواری کرد با رای مردم به نامزدهای اصلح، متعهد و متخصص، مجلسی ولایی و مقتدر تشکیل شود.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دادستان قزوین از همراهان استاندار در هنگام رای دادن بودند.
887 هزار و 164 نفر واجد شرایط رای دادن در استان قزوین هستند که از این تعداد در حوزه قزوین، آبیک و البرز 642 هزار و 946 نفر، در شهرستان بوئین زهرا و آوج 118 هزار و 244 نفر و در شهرستان تاکستان 125 هزار و 974 نفر می توانند در انتخابات این دوره شرکت کنند.
نزدیک به 20 هزار نفر از هیات های اجرایی، نظارت، عوامل اداری و پشتیبانی، امنیتی و انتظامی مسئولیت برگزاری انتخابات در استان قزوین را برعهده دارند که از این تعداد چهار هزار و 500 نفر به عنوان ناظر بر سلامت انتخابات نظارت می کنند.
به گزارش دبیر ستاد انتخابات استان قزوین، با انصراف 17 نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده نهایی، 60 نامزد برای ورود به مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند.
در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز سه نامزد انتخاباتی برای تعیین دو کرسی مجلس خبرگان رهبری در این استان با هم به رقابت می پردازند.
استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری دو نماینده و در مجلس شورای اسلامی دارای چهار نماینده می باشد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت هشت امروز جمعه (هفتم اسفند) آغاز شده است.
3013/ 6128

نظر شما