شناسهٔ خبر: 11334047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

فرماندار لردگان: مردم این شهرستان برای اقتدار نظام درصحنه حاضر شدند

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان گفت: مردم این شهرستان برای اقتدار نظام و افزودن برگ زرین دیگری به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پای صندوق های رای حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم کریمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم این شهرستان از حدود ساعت چهار بامداد برای حضور در انتخابات در شعب اخذ رای آماده و در صف ایستادند.
وی با بیان اینکه به طور میانگین مشارکت مردم شهرستان لردگان در انتخابات دوره های قبل 90 درصد است، ادامه داد: حدود 134 هزار نفر واجد شرایط رای در این شهرستان وجود دارد.
فرماندار تصریح کرد: 164 شعبه اخذ رای شامل 77 شعبه ثابت، 87 شعبه سیار، 32 شعبه شهری و 132 شعبه روستایی در این شهرستان امروز فعال است.
به گزارش ایرنا، تعداد شرکت کنندگان واحد شرایط در انتخابات در این دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال و بختیاری 664 هزار و 29 نفر است که از تعداد 49 هزار و 973 نفر در استان رای اولی هستند.
710 شعبه اخذ رای در استان برای برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است که از این تعداد شعبه اخذ رای، 503 شعبه ثابت و 207 شعبه سیار است.
افزون بر 11 هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و پشتیبانی در برگزاری انتخابات در استان مشارکت می کنند.
چهارمحال وبختیاری دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری 146 نامزد ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 47 نامزد در گردونه رقابت حاضر هستند.
همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از 16 نامزد ثبت نامی سه داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
شهرستان لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و یکی از شهرستان های پر جمعیت استان است.
7361/ 6014/

نظر شما