شناسهٔ خبر: 11333656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

شرکت ۷۲ هزار رأی اولی در همدان/تعداد انصرافی های استان همدان به ۶۸ نفر افزایش پیدا کرد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۶۸ هزار نفر کاندیدای مجلس شورای اسلامی انصراف دادند، گفت: در این دوره از انتخابات ۱۵۱ نفر به رقابت می پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمد ابراهیم الهی تبار، رئیس ستاد انتخابات استان همدان امروز(7 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز صندوق ها به یک هزار و 261 شعبه اخذ ارسال شد که مجموعا بیش از 20 هزار نفر در بحث اجرا، نظارت کمیت و بازرسی در این شعب فعالیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال دو انتخابات خبرگان و شورای اسلامی را در پیش رو داریم، افزود: در حوزه خبرگان چهار نفر در عرصه انتخابات با یکدیگر به رقابت می پردازند که در نهایت دو نفر راهی این مجلس می شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه مجلس شورای اسلامی براساس آخرین اطلاعات ارائه شده تعداد کاندیدای انصرافی به 68 نفر افزایش پیدا کرد و 151 نفر داوطلب  در انتخابات استان همدان به رقابت می پردازند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان همدان ابراز کرد: حوزه انتخابیه همدان و فامین 42 نفر، ملایر 42 نفر، نهاوند 13 نفر، تویسرکان 9 نفر، بهار و کبودراهنگ 24 نفر، رزن 13 نفر و اسدآباد 8 نفر کاندیدا حضور دارند.

 

الهی تبار ، تعداد رای اولی های استان همدان را براساس آخرین ثبت احوال را 72 هزار نفر خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که به شعب اخذ رای مراجعه کنند متولدین 7 /12 /76 و قبل آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

وی گفت: رأی دهندگان باید همراه با داشتن شناسنامه کد ملی را داشته باشند و اگر کد ملی فردی در سیستم مشخص نشد مسئولان شعب اخذ رأی با تماس با سامانه ۱۵۱۰ آن را می توانند تعیین کنند.

 

وی، تعداد تعرفه های توزیع شده در شعب اخذ رأی را یک میلیون و 656 هزار به طور جداگانه در دو انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی خواند و گفت: پیش بینی می شود 70 درصد مردم استان همدان در این دوره از انتخابات مشارکت کنند.

 

نظر شما