شناسهٔ خبر: 11333124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

68 کاندیدا در همدان انصراف دادند/ 20 هزار نفر تاکنون در همدان رأی داده‌اند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه 68 کاندیدا در همدان انصراف دادند، گفت: تاکنون 20 هزار نفر در همدان رأی خود را صندوق انداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز محمدابراهیم الهی‌تبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت اولیه بامداد امروز اعزام صندوق‌ها به محل اخذ رأی سراسر استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 261 شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده است، افزود: بیش از 20 هزار نفر در بحث اجرا، نظارت، امنیت و بازرسی امروز صندوق‌های اخذ رأی را همراهی خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان تصریح کرد: دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم که در حوزه خبرگان چهار نفر در عرصه رقابت حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان 151 نفر در حوزه مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند داشت، افزود:  تعداد منصرفان کاندیداها تا پایان شب گذشته به 68 نفر افزایش یافت.

الهی‌تبار ادامه داد: تعداد کاندیداهای در همدان و فامنین به 42 نفر، در ملایر به 42 نفر، در نهاوند 13 نفر، در تویسرکان به 9 نفر، بهار و کبودراهنگ 24 نفر، رزن 13 نفر و در اسدآباد به 8 نفر کاهش یافت.

وی با تأکید بر اینکه برابر آخرین آمار سازمان ثبت احوال استان همدان تعداد رأی اولی‌های استان همدان 72 هزار نفر است، گفت: کسانی که به محل شعب اخذ رأی مراجعه می‌کنند، باید شناسنامه و کد ملی را به همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان یادآور شد: با توجه به هماهنگی انجام شده کسانی که کد ملی همراه ندارند، اطلاعات آنها از شناسنامه به سامانه داده می‌شود و در غیر این صورت از طریق شماره 1520 که ثبت احوال در اختیار گذاشته، کد ملی آنها در اختیار شعب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برابر ارزیابی صورت گرفته مشارکت گسترده‌ای را شاهد هستیم، بیان کرد: تمام ظرفیت سیاسی کشور، نخبگان، احزاب و گروه‌ها وارد عرصه شده‌اند که پیش‌بینی حضور گسترده می‌شود.

الهی‌تبار یادآور شد: درخواست نخست اینکه مردم ساعات اولیه رأی‌گیری را انتخاب کنند و کار را به ساعات پایانی محول نکنند و دومین درخواست اینکه به محض رأی دادن، حوزه‌های اخذ رأی را ترک کنند تا محیط برای سایرین فراهم باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 20 هزار نفر رأی را به صندوق انداخته‌اند و لحظه به لحظه بر اساس سیستم جامع انتخابات این آمار در اختیار قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: یک میلیون و 665 هزار تعرفه در اختیار استان قرار گرفته و در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/89003/ت40/د1000

نظر شما