شناسهٔ خبر: 11332495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماسه وفاداری و ایستادگی / حضور مردم دارالمومنین همدان در پای صندوق های رای

مردم دارالمومنین همدان همزمان با سراسر کشور امروز با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای بار دیگر با لبیک به ندای رهبری با آرمانها و ارزش های انقلاب تجدید بیعت می کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، از دقایق آغازین رای گیری پیر و جوان، زن و مرد، رأی اولی‌ ، همه و همه آمده اند تا ایستادگی خود بر اصول و ارزش‌های انقلابی اسلامی را به جهانیان نشان دهند.
بر اساس گزارش خبرنگاران مستقر در صندوق‌های رأی گیری در سراسر استان همدان، حضور مردم از همان ساعت‌های ابتدایی رأی‌گیری پرشور است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت : هزار و 261 شعبه رای گیری در این استان آماده جمع آوری آرای مردم است . 
محمد ابراهیم الهی تبار افزود : از این شمار صندوق اخذ رای ، 918 شعبه ثابت و 343 شعبه سیار است.
وی با بیان اینکه استان همدان  دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری داردگفت : 153 نفر در استان همدان برای 9 کرسی نمایندگی رقابت می کنند که 42 نفر برای تصاحب دو  کرسی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین و 42 نفر هم برای تصاحب دو کرسی دیگر در حوزه انتخابیه ملایر تلاش می کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت :در حوزه های انتخابیه نهاوند 15 نفر ، تویسرکان 9 نفر، اسدآباد 8 نفر ، رزن 13 نفر و در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هم 24 نفر برای راهیابی به مجلس با هم رقابت می کنند.
یک میلیون و 441 هزار و 976 نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن هستند.

پوشش خبری گسترده انتخابات

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان گفت : 200 خبرنگار و عکاس حضور پرشور انتخابات استان را پوشش می دهند.
شهابی از تشکیل اتاق و میز خبر برای خبرنگاران ستاد انتخابات استان در محل استانداری همدان خبر داد و خاطرنشان کرد : برای خبرنگاران کارت ویژه تردد در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها صادر شده است و همچنین همه امکانات مورد نیاز برای خبرنگاران در ستاد مرکزی انتخابات و فرمانداری شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.
مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان افزود: 60 خبرنگار و عکاس به همراه 10 نفر از عوامل خبری صدا و سیمای مرکز همدان با استقرار در ستاد مرکزی انتخابات استان حضور مردم در پای صندوق‎های رأی را ثبت و ضبط می‌کنند.

پیش بینی شعبه اخذ رای برای اقلیت های دینی

دبیر ستاد انتخابات استان همدان از پیش بینی شعبه اخذ رای برای اقلیت های دینی در استان همدان خبر داد.
الماسی گفت: از آنجایی که شماری از اقلیت های دینی در استان همدان ساکن هستند برای این شهروندان نیز یک صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.
وی افزود: صندوق اخذ رای این شهروندان در کلیسای مجاور آرامگاه بوعلی سینای شهر همدان مستقر شده است.

حضور پرشور رای اولی ها در انتخابات

72 هزار رای اولی در استان همدان امروز با حضور پرشور خود در آزمون ملی انتخابات شرکت می کنند.
آقای احمدی منش یکی از رای اولیها که از نخستین ساعات رای گیری در انتخابات شرکت کرده است با اظهار خرسندی از حضور خود در این حماسه سیاسی افزود: حضور در انتخابات به معنای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است .
خانم سعادتمند دیگر رای اولی همدانی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: من هم به عنوان عضوی از جامعه ایرانی آمده ام تا با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور نقشی داشته باشم.

آمادگی مراکز ثبت احوال برای ارائه خدمات به شهروندان

مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت: ثبت احوال این استان تا پایان زمان رأی گیری آماده ارائه خدمات هویتی به شهروندان است.
عبدالله مقصودی فر با اشاره به اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی شرط حضور در انتخابات است،افزود : با برنامه ریزی های انجام شده ، همه ادارات ثبت احوال استان همدان به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.
وی گفت : همچنین شهروندان همدانی می توانند در صورت نداشتن شمار ملی خود با تماس با شماره 1510 شماره ملی خود را از اداره ثبت احوال دریافت کنند.

نظارت 4 هزار و 500 ناظر امین بر روند برگزاری انتخابات

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: 4 هزار و 500 ناظر امین بر روند انتخابات استان همدان نظارت دارند. 
محمد نباتی با اشاره به فعالیت 21  نفر در قالب 9 گروه ویژه بازرسی هیئت نظارت این استان بر روند برگزاری انتخابات افزود: در هر شعبه اخذ رأی 3 ناظر استقرار یافته است و در شعب شلوغ هم 5 ناظر وجود دارد که یک نفر از آنان به عنوان ناظر مسئول انتخاب شده است. 
وی گفت: یک گروه ویژه بازرسی نیز از طرف شورای نگهبان در استان همدان مستقر است.





نظر شما