شناسهٔ خبر: 11333426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ئیس ستاد انتخابات استان همدان

در اولین ساعات اخذ رای 20هزار همدانی رای خود را به صندوق‌ها ریختند

از ابتدای ساعات آغاز رای‌گیری حدود 20 هزار نفر در سراسر استان رای خود را به صندوق‌ها ریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، رئیس ستاد انتخابات استان همدان امروز در جمع خبرنگاران از ابتدای ساعات آغاز رای‌گیری حدود 20 هزار نفر در سراسر استان رای خود را به صندوق‌ها ریختند.

محمد ابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه 1261 شعبه اخذ رای در سراسر استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: 20 هزار نفر بر اجرا، نظارت، امنیت وبازرسی از صندوق‌های رای مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 72 هزار رای اولی در استان وجود دارد افزود: تمام متولدان 7 بهمن سال 1376 و قبل از آن می‌توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در انتخابات مشارکت کنند.

الهی‌تبار از توزیع یک میلیون و 665 هزار تعرفه رای برای هر کدام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در استان خبر داد و بیان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری در استان 4 داوطلب ودر انتخابات مجلس شورای اسلامی 151 داوطلب به رقابت می‌پردازند.

الهی‌تبار اظهار کرد: ۴2 نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۴۲ نفر در ملایر، ۱3 نفر در نهاوند، 9 نفر در تویسرکان، ۲۴ نفر در حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار، 13 نفر در رزن و هشت نفر در اسدآباد کاندیدای نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: تا پایان مهلت قانونی دیشب تعداد 68 نفر از رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان انصراف دادند.

وی با بیان اینکه ارائه کد ملی در زمان اخذ رای الزامی است گفت: کسانی که کدملی در اختیار ندارند می‌توانند اطلاعات شناسنامه‌ای خود را به سامانه  وارد و از طریق آن کدملی خود را دریافت کنند وهمچنین شماره 1520 ثبت احوال برای دریافت کدملی  فعال است.

نظر شما