شناسهٔ خبر: 11332095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی؛

رای گیری آغاز شد/صندوق های رای در انتظار مردم دارالعباده

یزد - ایرنا - کار رای گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز جمعه هفتم اسفند ماه در استان یزد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از همین دقایق اولیه آغاز رای گیری بیشتر شعبه های رای در مرکز استان و شهرستانها با استقبال چشمگیر مردم روبرو شده است.
مردم همیشه در صحنه و قدرشناس استان دارالعباده یزد در حالی که شناسنامه های خود را به دست گرفته اند در محل حوزه ها حاضر و منتظر رای دادن هستند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست حوزه مسجد حظیره شهر یزد و حوزه های مرکزی شهرستان های استان با استقبال چشم گیرتری روبرو شده اند و تشکیل صفهای رای گیری، حاکی از رقم خوردن خلق حماسه ای ماندگار در این استان است.
برای برگزاری این دوره از انتخابات 719 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 161 شعبه سیار و 7 شعبه ویژه اقلیتهای مذهبی است.
تعداد واجدان شرایط رای در این استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 52 هزار و 115 نفر مربوط به حوزه اردکان ، 86 هزار و 417 نفر مربوط به حوزه تفت و میبد ، 121 هزار و 293 نفر مربوط به حوزه های مهریز، ابرکوه ، بافق ، بهاباد و خاتم و 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشکذر است.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
55 نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد در انتخابات خبرگان رهبری در این استان با هم رقابت می کنند.
6197

نظر شما