شناسهٔ خبر: 11324411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان:

تعرفه های انتخابات در چهار حوزه انتخابیه سمنان در حال توزیع است

سمنان - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تعرفه های دو انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری و مجلس دهم شورای اسلامی از چهار حوزه انتخابیه از سوی فرمانداریها در حال توزیع است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعرفه، صندوق و ملزومات برگزاری انتخابات و اخذ رای از شهروندان از سوی وزارت کشور وارد استان سمنان شد و پس از ارسال به فرمانداریها، اکنون در حال توزیع در حوزه های فرعی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان است.
وی اظهار داشت : در زمان حاضر نیز شعبه های اخذ رای در حال آماده سازی هستند تا از ساعت هشت صبح فردا جمعه هفتم اسفند، روند رای گیری با دستور وزارت کشور، همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز آغاز شود.
وی با اشاره به وجود 652 شعبه اخذ رای در استان سمنان خاطرنشان کرد: از این تعداد 515 شعبه ثابت و 137 شعبه سیار هستند و همچنین 456 شعبه از کل شعبه های اخذ رای در استان سمنان شعبه های شهری و 196 شعبه نیز روستایی هستند.
میرزایی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم در روزهای اخیر از سوی ثبت احوال نسبت به صدور کارت ملی برای شهروندان فاقد شماره ملی، تصریح کرد: داشتن شناسنامه و شماره کارت ملی برای رای دهندگان الزامی است.
وی با اشاره به این که دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به صورت همزمان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان 75 درصد و در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی 71 درصد بوده است.
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان یادآور شد: حدود 10 هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و عوامل انتظامی در برگزاری دو انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبر یو مجلس دهم شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه مشارکت دارند.
در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان 51 نامزد به رقابت می پردازند.
استان سمنان 494 هزار نفر واجد دادن شرایط رای هستند و افراد دارای 18 سال تمام یعنی متولدین هفتم اسفند 1376 به قبل می توانند در دو انتخابات فردا رای دهند.
استان سمنان در مجلس شورای اسلامی چهار و در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.
6103/6026

نظر شما