شناسهٔ خبر: 11324137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فرماندار یزد :

تعداد نهایی داوطلبان حوزه انتخابیه یزد واشکذر تاكنون ۳۵ نفر است

قدس آنلاین یزد - فرماندار شهرستان یزد با اشاره به انصراف تاكنون شش دوطلب نمايندگي دهمين دروه مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، گفت: تعداد نهایی داوطلبان این حوزه انتخابیه تاكنون ۳۵ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ازیزد،محمود شاکری شمسی" با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت : ایجاد زمینه مشارکت عمومی اقشار و احزاب مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

وي برگزاری انتخابات را مانور اقتدار نظام اسلامی ایران دانست و افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران تبلور عینی و اراده و خواست مردم در تعیین سرنوشت آینده نظام و انقلاب اسلامی است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات یزد با اشاره به برگزاری 32 انتخابات در طول عمر انقلاب اسلامی ایران، گفت: از ابتدا تاکنون مشارکت اقشار مختلف جامعه در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه انتخابات بیش از 60 درصد بوده است.

وی با اشاره به تجهیز 33 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر به دستگاه‌هاي احراز هویت،‌ افزود: 333 شعبه اخذ رای براي هفتم اسفند ماه امسال در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک ایجاد شده ‌که از این تعداد 297 شعبه در سطح شهر یزد و 17 شعبه ویژه روستاهاست.

شاکری شمسی خاطرنشان ساخت : از تعداد شعب سطح شهرستان یزد 278 شعبه ثابت و 19 شعبه سیار است و چهار شعبه اخذ رای نيز مربوط به اقلیت‌های مذهبي است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات با بیان این که 41 داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر تایید صلاحیت شدند،افزود: "محمد حسین فرهمند نیا"،‌ "مهدی سلطانی گرد فرامرزی"، "حمید ابهجی"،‌ "محمدرضا خاکی"‌، "مهدی وزینی افضلی"‌ و "حمیدرضا خلیلیان" از جمله داوطلبان مجلس در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر بودند که از ادامه حضور در این دوره انتخابات انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد در پايان تصریح کرد: با انصراف شش نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر،‌ تعداد داوطلبان مجلس در این حوزه انتخابیه به 35 نفر کاهش یافت.

 

نظر شما