شناسهٔ خبر: 11297351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش رای اولی در شهرستان چایپاره برگزار شد

ارومیه- ایرنا- فرماندار شهرستان چایپاره گفت: همایش رای اولی ها در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی اصغری عصر روز سه شنبه در همایش رای اولی های شهرستان چایپاره که در محل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، افزود: جوانان و نوجوانان با مشارکت در انتخابات خود را برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی آینده کشور و همچنین مشارکت در برنامه های زندگی اجتماعی آینده آماده می کنند.
وی افزود: در انتخابات هفتم اسفند در این شهرستان 857 نفر از رای اولی ها به پای صندوق های رای خواهند رفت و در تعیین سرنوشت خود و کشورشان سهیم خواهند شد.
اصغری با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند گفت: شهرستان چایپاره از هر نظر آماده برگزاری انتخابات سالم و باشکوه است.
وی افزود: برای جمع آوری آرای مردم شهرستان چایپاره 52 شعبه اخذ رای ثابت و سیار پیش بینی شده است و یکهزار نفر به عنوان عوامل برگزاری در امر انتخابات همکاری خواهند کرد.
در شهرستان چایپاره 31 هزار و 771 نفر واجد شرایط دادن هستند.
به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه خوی و چایپاره با 425 هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.
برای اخذ آرای مردم حوزه انتخابیه شهرستان خوی و چایپاره در روز هفتم اسفندماه در مجموع 232 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
7128/1905

نظر شما