شناسهٔ خبر: 11283624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه خوی: حضور مردم در پای صندوق های رای وظیفه ملی و انقلابی است

ارومیه- ایرنا- امام جمعه شهرستان خوی گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی آحاد جامعه است و ثمرات زیادی برای کشور خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز شرکت در انتخابات و رأی دادن در روز هفتم اسفند هم وظیفه و تکلیف دینی است و هم وظیفه انقلابی است چون ملت متعهد ایران به نام دین و احیای فرهنگ دینی علیه استعمار و استبداد مبارزه کرده و انقلاب عظیم و تاریخی را در اوج ناباوری جهانیان خلق کردند.
وی افزود: در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب، در راه صیانت و حراست از آرمان ها و اهداف انقلاب خود با توطئه های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی استعمارگران مواجه شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم، لذا برای پاسداری از خون شهدا و دستاوردهای انقلاب به وظیفه انقلابی خود در انتخابات عمل خواهیم کرد.
امام جمعه شهرستان خوی در ادامه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطلوب ترین و موفق ترین و بدون دغدغه ترین انتخابات در ایران برگزار شده است و ریشه های آن در آموزه های دین مقدس اسلام است.
وی ادامه داد: کارگزاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان و ناظران تربیت یافته مکتب الهی هستند که به طور یقین تمام توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر انتخابات و صیانت از آرای مردم انجام خواهند داد.
وی اظهار کرد: مردم ولایتمدار شهرستان خوی در طول تاریخ نشان داده اند که در مسیر ولایت آماده انجام وظیفه هستند.
وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و جریان انقلاب مردم خوی بیش از یکهزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده و در تمامی صحنه های انقلاب حضور پرشور داشته اند و به یقین در انتخابات روز هفتم اسفند نیز حماسه خواهند آفرید.
به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه خوی و چایپاره با 425 هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.
برای اخذ آرای مردم حوزه انتخابیه شهرستان خوی و چایپاره در روز هفتم اسفندماه 232 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
7128/1905

نظر شما