شناسهٔ خبر: 11309878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصراف دومین نامزد مجلس در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: یکی دیگر از نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب انصراف داد.

صاحب‌خبر -

ناصر امیری امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این فرد از حوزه فرعی تکاب ثبت نام کرده بود که امروز با مراجعه به فرمانداری این شهرستان انصراف خود را از نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.
وی اضافه کرد: در روزهای گذشته نیز یکی از نامزدهای این حوزه انتخابیه انصراف کتبی خود را از نامزدی در انتخابات مجلس دهم به این فرمانداری تحویل داده بود.
رئیس ستاد انتخابات حوزه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب افزود: با انصراف این نامزد، تعداد نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به 29 نفر کاهش یافت.
فرماندار ویژه میاندوآب در خصوص آخرین وضعیت یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده که حوزه انتخابیه خود را از حوزه مرکزی تبریز به حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب تغییر داده بود، گفت: براساس قانون تغییر حوزه انتخابیه این فرد به این حوزه انتخابیه منتفی شده و وی نامزد حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذر شهر محسوب می شود.
امیری با اعلام آمادگی شهرستان های این حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات اظهار کرد: هیات های نظارتی و اجرایی در این حوزه برای برگزاری انتخاباتی سالم آمادگی کامل دارند.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در 140 کیلومتری مرکز استان واقع شده و به همراه شهرستان های شاهین دژ و تکاب دارای دو کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
در حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با 325 هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای دادن، در مجموع 296 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
در انتخابات هفتم اسفند ماه در آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط ، چایپاره، چالدران، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.
7508/3020/1905

نظر شما