شناسهٔ خبر: 11286414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون ثبت احوال خراسان رضوی خبر داد

افزایش ساعات خدمات‌رسانی دفاتر ثبت احوال خراسان رضوی در روز انتخابات

معاون ثبت احوال خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه ارائه کارت ملی شرط حضور در انتخابات است، لذا به منظور تسریع در رفاه حال مردم تمام ادارات ثبت احوال در استان تا ساعات پایانی روز انتخابات به صورت دو شیفت خدمات‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، جواد طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات ثبت احوال در 30 دفتر پیشخوان دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 22 دفتر در مشهد، دو دفتر در تربت‌حیدریه، سه دفتر در سبزوار، دو دفتر در نیشابور و یک دفتر در قوچان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امور اسناد ثبت احوال خراسان رضوی افزود: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی بخشی از خدمات ثبت احوال به بخش خصوصی واگذار شده و در این دفاتر اخذ درخواست تعویض شناسنامه با توجه به اهمیت کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه کارت هوشمند ملی از سال گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت: با توجه به طرح تحرک و فراخوان این طرح، 20 میلیون کارت در سال آینده صادر می‌شود و دریافت سهمیه 2 میلیون کارت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

طاهری گفت: با توجه به اینکه ارائه کارت ملی شرط حضور در انتخابات است، لذا به منظور تسریع در ارائه خدمات و رفاه حال مردم تمام ادارات ثبت احوال در استان تا ساعات پایانی روز انتخابات به صورت دو شیفت خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ثبت وقایع حیاتی در سامانه ثبت احوال بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت اعلام ولادت 15 و وفات 10 روز است لذا مردم باید در مهلت مقرر نسبت به این امر اقدام کنند در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/3268/چ20/پو3002

نظر شما