شناسهٔ خبر: 1101713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

منظور ما از مقاومت یک گروه نیست، بلکه یک معنا و یک روش است

امیر موسوی: پدافند هوایی در کشور شناسنامه درخشان دارد

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پدافند هوایی در کشور ما شناسنامه ای درخشان و سراسر افتخار چه در دوران هشت ساله دفاع مقدس و پس از آن و چه در زمان حاضر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، «امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی» این مطلب را روز دوشنبه و در مراسم صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروهای سه گانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی عنوان کرد که به مناسبت فرارسیدن روز دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش برگزار شد.

وی پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل رژیم نحس و نجس صهیونیستی و حامیان آن از جمله سردمداران استکبار و امریکا را در جنگ 51 روزه غزه تبریک گفت و اضافه کرد: این پیروزی از این باب که یک بار دیگر قدرت مقاومت را در مقابله با رژیم اشغالگر قدس تایید کرد، اهمیت مضاعفی دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: منظور ما از مقاومت یک حزب یا یک گروه نیست بلکه منظور ما یک معنا، مفهوم و یک روش است که امروز در ادبیات سیاسی جهان یک جایگاه ویژه پیدا کرده است.

امیر موسوی توضیح داد: حالا ما می توانیم قدرت مقاومت را در کنار سایر عوامل قدرت و قدرت آفرین منطقه به کار ببریم و در کنار قدرت های سیاسی، اقتصادی و قدرت ناشی از سرزمین و جمعیت مطرح کنیم.

وی افزود: قدرت مقاومت همان قدرتی است که مردم آمرلی (یکی از شهرهای شمالی عراق) نام خود را در تاریخ ثبت کردند و خواهیم دید که در آینده ای نزدیک پیروز خواهند شد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در تاریخ سراغ نداریم که ملتی با تسلیم توانسته باشد آرمان ها و ارزش های خود را حفظ کند و مفهوم قدرت مقاومت می تواند در کنار سایر مولفه ها و ابزارهای قدرت قرار گیرد.

امیر موسوی گفت: مقاومتی اسلامی از آنجایی که در زمان حاضر قدرت سیاسی ، نظامی و اقتصادی را با هم دارد به پیروزی رسیده است به طوری که هم اینک مستضعفان استکبار ستیز عالم می توانند به این قدرت بالقوه ای که دارند آگاه و امیدوار باشند.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: با برنامه ها و اقداماتی که صورت گرفته در آینده ای نزدیک از پدافند هوایی، رشد و پیشرفت شایان توجهی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی علاوه بر تامین پدافند خطوط مقدس جبهه های حق علیه باطل پدافند هوایی شهرها را نیز برعهده داشت و در جنگ نفتکش ها نیز در کنار نیروی هوایی ارتش به صیانت از آسمان کشور در مقابل تهاجمات هوایی ارتش بعثی عراق می پرداخت.

وی افزود: اگر چه فعالیت های این قرارگاه پدافند هوایی در گمنامی انجام می شود اما خوب است به یاد بیاوریم فقط در عملیات کربلای 5 منابع خبری هواپیماهای ساقط شده دشمن را هنگام تجاوز به آسمان ایران اسلامی و مناطق عملیاتی دفاع مقدس 80 فروند اعلام کردند.

وی ادامه داد: همچنین در عملیات والفجر 8 کارکنان پدافند هوایی افتخارات بیشماری را در ساقط کردن هواپیماهای دشمن بعثی از خود به یادگار گذاشتند که این اقدامات شایسته مدال افتخار پدافند هوایی است.

ادامه دارد...

اجتمام(3)**7029**ن.س**1436

نظر شما