شناسهٔ خبر: 1102086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیر موسوی: هزینه تجاوز به آسمان ایران بسیار سنگین است

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : هزینه تجاوز به آسمان ایران اسلامی بسیار گزاف، سنگین و شکننده خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ ˈعبدالرحیم موسوی» این مطلب را روز دوشنبه و در مراسم صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروهای سه گانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی عنوان کرد که به مناسبت فرارسیدن روز دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش برگزار شد.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: پدافند هوایی کشور در زمینه کشف و شناسایی هواپیماهای متجاوز به حریم آسمان کشور بشدت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد ، پدافند هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با درک کاملی از تهدیدات موجود اقدام به بازسازی و توانمندی خود کرده به طوری که تمام این تلاش ها در زمانی در دستور کار این قرارگاه قرار گرفته است که پرسنل آن در تمام مدت شبانه روز در حالت آماده باش عملیاتی هستند.

امیر موسوی گفت: مسیر رشد و بالندگی پدافند هوایی از روز 10 شهریور 87 با فرمان مبارک و تاریخی مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفت و این قرارگاه که مزین و متبرک به نام مقدس حضرت خاتم الانبیا (ص) است ماموریت یافت به عنوان خط مقدم دفاع در مقابل هرگونه تهدید هوایی دشمن با بهره گیری از توان عملیاتی نیروهای مسلح و بخش کشوری با تاسیس فرماندهی کنترل و نظارت کشوری از آسمان ایران اسلامی صیانت کند.

وی افزود: امروز با وجود تهدیدات همه جانبه استکبار جهانی دشمنان نظام اسلامی توانسته ایم با بهره گیری از ظرفیت های علمی پژوهشکده ها ، مراکز دانشگاهی، شرکت های دانش بنیاد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات پدافند هوایی در حوزه های کشف و شناسایی کنیم که می توان به رادارهای راهبردی اشاره کرد که می توانند تمام تحرکات دشمن را در فراسوی مرزها رصد کنند.

وی افزود: سازمان های بین المللی بارها امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران را که توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) حفاظت و صیانت می شود، تایید و آن را فضایی امن برای پرواز ایمن تمام هواپیماهای مسافربری و نظایر آن اعلام کرده اند.

اجتمام (3) ** 7029 ** ل.ا

نظر شما