شناسهٔ خبر: 1097976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهر آمرلي و روستاهاي اطراف توسط ارتش و نيروهاي مردمي آزاد شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/09
00:25:08.08
شهر آمرلی و روستاهای اطراف آن پس از گذشت بیش از دو ماه به دست نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق آزاد شد.
به گزارش العراقیه نیروهای امنیتی با کمک نیروهای بسیج مردمی با تلاش فراوان توانستند آمرلی و روستاهای اطراف آنرا از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند و محاطره آن را بشکنند.
عملیات ارتش با کمک نیروهای هوایی از صبح روز یکشنبه آغاز شد. منابع امنیتی اعلام کردند نیروهای ارتش و نیروهای مردمی از دو ناحیه وارد آمرلی شدند، از سمت شمال از طریق سلیمان بیک و از سمت جنوب از منطقه العظیم و در این عملیات، عناصر داعش متحمل خسارت سنگین شدند.
در همین حال قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح تاکید کرد نیروهای مسلح پس از پاکسازی منطقه از تروریستها به مرکز آمرلی رسیده اند.
وی افزود، طراحی نقشه عملیات از یک ماه پیش آغاز شد و با این حال به سبب وجود عناصر داعش در بیشتر مناطق، نقشه چند بار تغییر کرد تا اینکه روز بیست و هشتم ماه جاری، یعنی سه روز پیش، نقشه عملیات به فرماندهی کل نیروهای مسلح عرضه شد و وی آن را تایید کرد و عملیات با حضور پیشقراولان ارتش و نیروهای مردمی آغاز شد تا روستاهای سر راه پاکسازی شوند که ابتدا روستاهای استان دیاله در ناحیه شمال و شرق منطقه العظیم آزاد شدند. به گفته قاسم عطا نیروهای مسلح از چند محور به تروریستها هجوم بردند و توانستند محاصره شهر آمرلی و روستاهای اطراف را بشکنند و با پیروزی وارد آمرلی شوند و البته جنگنده های ارتش در این عملیات نیروهای پیاده را حمایت می کردند.
در این میان هواپیماهای آمریکایی، انگلیسی، استرالیایی و فرانسوی نیز کمکهای انسانی و مواد غذایی و دارویی در منطقه عملیات برای نیروها و ساکنان پایین می انداختند. قاسم عطا در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای آمریکایی در آزادسازی آمرلی مشارکت داشته اند، گفت: تا کنون نظامیان آمریکایی به عنوان مشاور نظامی کمک کرده اند و آزادسازی آمرلی مرهون تلاش نیروهای ارتش در قالب فرماندهی عملیات دجله و سپاه پنجم و نیروهای زبده مبارزه با تروریسم و نیروهای پیشمرگ است که در همه مراحل عملیات حضور داشتند.
00:29:03.00

نظر شما