شناسهٔ خبر: 10946138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سخنگوی وزارت کشور خبر داد

فرصت پایانی برای احراز صلاحیت 147 نفر

صاحب‌خبر -
رایزنی‌ها در دقیقه90 برای نهایی کردن فهرست‌های انتخاباتی

گروه خبر: تنها 18 روز تا برگزاری انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده و تلاش‌ها و رایزنی‌های سیاسی و انتخاباتی به اوج خود رسیده است. این رایزنی‌ها در دقایق نود برای نهایی کردن فهرست‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی زیر عنوان ائتلاف انجام می‌شود. تلاش‌ها برای این امر پس از اعلام نتایج تجدید نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت برخی نامزدها در دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب شتاب بیشتری گرفته است. در همین حال، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که پس از اعلام نظر جدید شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها، تنها 147 نفر می‌توانند تقاضای تجدیدنظرخواهی به رد صلاحیت‌ها را داشته باشند. براساس توضیحات حسینعلی امیری که با «ایلنا» گفت‌وگو کرد، این تعداد افرادی هستند که در مراحل قبل تایید صلاحیت شدند و اکنون از سوی شورای نگهبان رد شدند. این مقام ارشد در وزارت کشور در گفت‌وگویی دیگر، با تایید تخلفات برخی کاندیداها یا هوادارانشان در فضای مجازی از معرفی 70 نفر به دستگاه قضایی و صدور کیفرخواست از سوی دستگاه قضا به«ایسنا» خبر داد.





عارف: وظیفه ما حضور است

تلاش جریان‌های سیاسی برای انتخابات آتی تشدید شده است؛ اصلاح‌طلبان از امید به ادامه راه و حضور حداکثری در انتخابات سخن می‌گویند. محمدرضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در این باره با تاکید بر اینکه وظیفه ما با وجود رد صلاحیت‌ها، حضور گسترده در انتخابات است، گفت: ما خودمان را داخل نظام تعریف می‌کنیم، اگر بخواهیم برجام‌های دیگر در کشور شکل بدهیم. عارف با بیان اینکه چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند، افزود: می‌خواهند اصلاح‌طلبان را ناامید کنند، می‌خواهند مردم را ناامید کنند، ولی نشان می‌دهیم با جدیت و حفظ امید و آرامش مطمئنا به اهداف خودمان دست پیدا خواهیم کرد. ازسوی دیگر خبرهای تایید نشده‌ای در جبهه اصلاح‌طلبان منتشر می‌شود که از تایید صلاحیت هفت نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب حکایت دارد. از این میان می‌توان به نام مرتضی اشراقی و الیاس حضرتی اشاره کرد که علاوه‌بر منابع خبری اصلاح‌طلب، خبرگزاری فارس نیز تایید صلاحیت آنان را تایید کرده است.


امکان تغییر لیست ائتلاف اصولگرایان

در جبهه اصولگرایان نیز بحث‌ها بر سر فهرست ائتلاف ادامه دارد. حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با «ایرنا» تاکید کرد که زمان ارائه لیست ائتلاف اصولگرایان هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده اما با ارائه تغییراتی در لیست ارائه شده، در آینده اعلام می‌شود. این موضوع را نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز تایید کرده است. در خبری دیگر و درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از اختلاف‌نظر جامعتین بر سر حمایت از هاشمی‌ رفسنجانی خبر داد و به «ایسنا» گفت: اعضای این تشکل با حضور آیت‌الله هاشمی در فهرست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان موافقت کردند، اما جامعه مدرسین با این امر مخالف است.

برچسب‌ها:

نظر شما