شناسهٔ خبر: 10889132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه شهرکرد: باید در انتخابات به جریان انقلابی بهاء داد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: باید در امر انتخابات، به جریان انقلابی بهاء داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: باید معیارهای اصلی را برای مردم بازگو کرد، هر چند عده ای نسبت به بیان این معیارها، احساس دلخوری می کنند اما نماز جمعه قرارگاه انقلاب است و باید معیارهای انقلابی را برای مردم از تربیون نماز جمعه بیان کرد.
وی تاکید کرد: اگر افراد اهل تساهل و تسامح و وابسته وارد مجلس شوند، جریان اصلی انقلاب را به کنار می زنند.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: افراد انقلابی را نباید افراطی و تندرو دانست چرا که گرفتن روحیه انقلابی از جوانان، به انقلاب اسلامی ضربه خواهد زد.
نکونام یادآور شد: جوانان انقلابی، افرادی خدا دوست و مومن هستند که با روحیه انقلابی خود در برابر دشمنان ایستاده اند و در قرآن نیز خصوصیات جوانان مومن و متدین نیز بیان شده است.
به گفته وی، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با دبیر و معاونان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، فرمودند بزرگترین تهدید برای انقلاب این است که روحیه انقلابی را از جوانان بگیرند.
وی گفت: انتخابات امسال مظهر شور و حضور حماسی همه مردم است و حضور مردم در انتخابات امسال ، روحیه انقلابی مردم را به رخ جهانیان می کشاند.
نکونام تاکید کرد: عده ای به دنبال این هستند تا روحیه انقلابی را از جامعه بگیرند و کشور را وابسته به بیگانگان کنند و این مساله، برای کشور و انقلاب خطرناک است.
به گفته وی، تعامل با دنیا باید بر اساس حفظ روحیه انقلابی باشد چرا که همین روحیه انقلابی باعث پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان شده است.
وی گفت: نه آمریکا، نه فرانسه و نه کشورهای دیگر، نمی توانند ایران را از مسیر خود خارج کنند چرا که کشوری مانند فرانسه که از آن به عنوان پلیس بد یاد می شود ، بیشترین سنگ اندازی را در طول مذاکرات هسته ای داشت.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به بیست و دوم بهمن ماه اشاره و اظهار کرد: بیست و دوم بهمن یک نصرت الهی بود و امام در بیست و یکم بهمن از جوانان انقلابی خواستند تا حکومت نظامی رژیم شاهنشاهی را در هم بشکند و این روز نیز در تاریخ ایران ماندگار شد.
نکونام، به برپایی راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت : حضور همگانی در این راهپیمایی باعث می شود دشمن، مانند دوره های گذشته نا امید شود.
وی نوزدهم بهمن 57 را یکی از روزهای ماندگار در تاریخ ایران دانست و بیان کرد: علاوه بر بیعت همافران با امام راحل ، در این روز بختیاری ها با تمام توان از انقلاب دفاع کردند و با امام و انقلاب بیعت کردند.
به گفته وی، در دیدار مسئولان کنگره شهدا با رهبر معظم انقلاب، ایشان به این حرکت بختیاری ها نیز اشاره فرمودند و انتظار است این روز به عنوان یک روز ملی در تاریخ ثبت شود.
نکونام اظهار داشت: قوم بختیاری با غیرت خود از انقلاب اسلامی دفاع کردند و این مساله را نباید قومی و متعصبانه نگاه کرد.
وی به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: جوانان مقاومت با اتکا به خداوند، در برابر جبهه کفر پیروزی های بزرگی را بدست آورده اند.
نکونام برگزاری جشنواره اذان در چهارمحال و بختیاری را حرکتی مهم و با ارزش دانست و خواستار ترویج اذان حلقومی به عنوان یکی از مولفه های امر به معروف شد.
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن تاکید کردند.
2097/1772

نظر شما