شناسهٔ خبر: 10888874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

روز تجدید میثاق بختیاری‌ها با امام راحل روز ملی انتخاب شود/ایجاد اشتغال در ایران توسط فرانسوی‌ها سرابی بیش نیست

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در 19 بهمن 57 خون بختیاری‌ها از اقدامات بختیار به جوش آمد و ازهمین‌رو به تهران رفتند و انزجار خود را از بختیار اعلام کرده و با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: نماز یک پوسته و یک مغز دارد، که پوسته نماز همین ظاهر نماز مثل وضو گرفتن، نماز را سر وقت یا با تاخیر خواندن و... است که به هیچ عنوان به نفع مومن نمی‌باشد بلکه باید به مغز نماز که همان نقش بازدارندگی از منکر و عامری به معروف است توجه کنیم.

این مسئول با اشاره به اختتامیه جشنواره اذان در شهرکرد تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره این است که اذان جایگاه خود را در جامعه پیدا کند چراکه اذان یکی از شعائر اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: موذن جامعه را بیدار می‌کند و به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه جرئی از ارزش‌های فراموش‌شده در جامعه شده است.

نکونام با اشاره به اینکه 307 موذن خوش‌صدا در این جشنواره و مسابقه شرکت کردند افزود: نباید اجازه دهیم ارزش‌ها در جامعه کم‌رنگ شوند.

وی به 19 بهمن سال‌روز بیعت همافران در سال 57 با امام خمینی (ره) و نیروی هوایی اشاره و اضافه کرد: این روز را می‌توان به عنوان یک روز افتخارآمیز برای این استان نیز در نظر گفت چون بختیاری‌های این استان وقتی دیدند بختیار به عنوان رئیس دولت موقت در مسیر امام سنگ‌اندازی می‌کند خون‌شان به جوش آمد، به تهران آمدند، نفرت خود را از بختیار اعلام کرده و با حضرت امام خمینی (ره) بیعت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه شاهدیم برخی با کم‌بصیرتی این واقعه را به‌گونه‌ای دیگر تعبیر کرده‌اند و لازم است مراسم باشکوهی برای این روز افتخارآمیز برگزار شود و به دنبال آن هستیم که در سال‌های آینده این روز را هم در استان و هم در کشور بصورت پررنگ و شاخص ملی به نام چهارمحال و بختیاری ثبت کنیم.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: 21 بهمن‌ماه و اعلام حکومت نظامی توسط دولت بختیار با نقشه کاملا حساب‌شده آمریکایی‌ها برای این بود که فضایی جهت کودتا علیه امام صورت بگیرد اما مردم با شکستن حکومت نظامی زمینه پیروزی انقلاب در 22 بهمن را فراهم کردند.

نکونام تاکید کرد: امروز آفات انقلاب رخت بربستند تفکر انقلابی از جامعه‌ای است که انقلاب کرده و این موضوع باعث نابودی انقلاب می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید در برابر جریان غیرانقلابی نظام ایستاد ادامه داد: عده‌ای می‌گویند باید چرخ زندگی‌مان بچرخد و دیگر زنده‌باد و مرده‌باد کافی است، بله باید چرخ زندگی بچرخد و برای جوانان اشتغال ایجاد شود اما همه اینها باید در سایه تفکر انقلابی محقق شود نه با کمک کشورهایی چون آمریکا و فرانسه که همواره دشمن ایران بوده‌اند.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: رئیس‌جمهور فرانسه که در مذاکرات هسته‌ای به عنوان پلیس بد شناخته شده بود الان و درحال‌حاضر می‌خواهد برای جوانان ایرانی شغل ایجاد کند و این سرابی بیش نیست.

نماینده ولی‌فقیه با تاکید بر اینکه نباید جوانان انقلابی را با تهمت به تندرو بودن از صحنه خارج کنیم اضافه کرد: باید در انتخابات با حضور جدی نشان دهیم که به جریان‌های انقلابی مومن هستیم تا به این ترتیب تفکر انقلابی زنده بماند.

وی نماز جمعه را قرارگاه ایمان عنوان و بیان داشت: گفته شدن مسائل در پشت تریبون‌ها برای بیان معیارها است و نباید برخی از این موضوع ناراحت شده اقدام به جوسازی کنند.

نکونام گفت: باید در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور جدی، فعال، انقلابی و سرزنده داشته باشیم و به این ترتیب به مقام معظم رهبری لبیک گفته و با ایشان تجدید بیعت سازیم.

انتهای پیام/68010/ش40/ض1002

http://fna.ir/NRG14G

برچسب‌ها:

نظر شما