شناسهٔ خبر: 1037550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کابینه جدید ترکیه روز جمعه اعلام می‌شود

رجب طیب اردوغان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از احمد داوود اوغلو درخواست خواهد کرد تا دولت جدید را روز پنج‌شنبه تشکیل دهد و وزرای کابینه جدید را روز جمعه اعلام کند.

صاحب‌خبر -

رجب طیب اردوغان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از احمد داوود اوغلو درخواست خواهد کرد تا دولت جدید را روز پنج‌شنبه تشکیل دهد و وزرای کابینه جدید را روز جمعه اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری منتخب ترکیه در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه (AKP) گفت: به امید خدا ما به احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر آتی حکم می‌دهیم تا فردا (پنج‌شنبه) دولت جدید را تشکیل دهد و روز جمعه نیز اعضای کابینه جدید را اعلام کند.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه تصمیم گرفته است تا احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه کنونی ترکیه به عنوان رهبر این حزب در نشست اواخر امروز در آنکارا انتخاب شود و اردوغان فردا وی را به عنوان نخست‌وزیر جدید ترکیه پس از ادای مراسم سوگند ریاست جمهوری خودش، انتخاب خواهد کرد.

اعضای حزب حاکم ترکیه امروز در نشست حزب پرچم‌های ترکیه و این حزب را به همراه داشتند و از اردوغان استقبال کردند و سرودی به افتخار وی در زمان ورود به سالن ورزشی آنکارا پخش شد. قرار است در نشست امروز نخست‌وزیر جدید تایید شود و احمد داوود اوغلو نامزد حزب حاکم است و قطعا با انتخاب وی موافقت خواهد شد.

اردوغان جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین رهبر ترکیه نوین پس از ادای مراسم سوگند ریاست جمهوری تحکیم خواهد کرد که به وی این اجازه را می‌دهد تا روند تغییرات در کشورش را که منتقدان با نگرانی از بروز اختلافات در جامعه آن را دنبال می‌کنند، انجام دهد.

انتخاب داوود اوغلو که از متحدان نزدیک اردوغان است در سمت نخست وزیری، نشانه‌ای است که حاکی از عدم تمایل اردوغان برای کاهش اختیاراتش دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما