شناسهٔ خبر: 1033765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

داوود اوغلو به دنبال برنامه‌هایی برای احیای ترکیه

"احمد داوود اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه و تنها کاندیدای پست نخست‌وزیری اعلام کرده که برنامه‌ای را برای احیا و بازسازی آسیب‌های 90 ساله به جمهوری ترکیه در نظر دارد.

صاحب‌خبر -

"احمد داوود اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه و تنها کاندیدای پست نخست‌وزیری اعلام کرده که برنامه‌ای را برای احیا و بازسازی آسیب‌های 90 ساله به جمهوری ترکیه در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، یکی از معاونان احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: دوران احیا و بازگشت بزرگ که احمد داوود اوغلو، تنها نامزد پست نخست وزیری آن را مطرح می‌کند، به معنای بازگشت، دوران امپراتوری عثمانی نیست بلکه به احیا و تغییر سیستم قضایی، تدوین قانون اساسی جدید و سیستم اقتصاد ترکیه مربوط می‌شود.

یکی از منابع مطلع نیز گفت: هر زمان که این برنامه در پارلمان مطرح شود، شما اطلاعات مربوط به اهداف 2023 را که برای ارتقای ترکیه در تمام زمینه‌ها لازم هستند، درک خواهیم کرد.

هدف از اجرای این برنامه در صورت تایید شدن احیای جمهوری، دموکراسی، سیاست خارجی و مدلی از اقتصاد است که در 90 سال قبل از آسیب دیده و نیازمند بازسازی است.

ماهر اونال، معاون رئیس گروه پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: هدف دولت جدید یک اقتصاد قوی، دفاع مستحکم و خواسته استقرار سیاسی است و این دوره "ترکیه نوین و روند احیا" نام دارد که بر سه اصل استوار است: مقابله با دولت موازی تحت حمایت فتح الله گولن، روند صلح با کردها و تدوین قانون اساسی جدید. برنامه مذکور اول سپتامبر 2014 (15 شهریورماه) در پارلمان قرائت شده و در ششم سپتامبر (15 شهریور) به رای اعتماد گذاشته می‌شود.

همچنین بولنت آرینچ، معاون رجب طیب اردوغان، نخست وزیر در حال کناره گیری و رئیس جمهوری منتخب ترکیه گفت که وزرای کشور باید بیش از تغییر کابینه توسط نخست وزیر جدید استعفا دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما