شناسهٔ خبر: 1037124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

/تکميلي/ اردوغان: کابينه جديد روز جمعه معرفي خواهد شد

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/06/05
رئیس جمهور منتخب ترکیه اعلام کرد از احمد داود اوغلو نخست وزیر منتخب این کشور خواهد خواست دولت جدید را روز پنجشنبه تشکیل دهد و اعضای کابینه جدید یک روز بعد معرفی خواهند شد.
رجب طیب اردوغان در میان هواداران حزب حاکم عدالت و توسعه و پیش از آنکه در نشست این حزب شرکت کند اعلام کرد به داود اوغلو اختیار داده می شود که دولت جدید را روز پنجشنبه تشکیل دهد و وزرای جدید روز جمعه معرفی خواهند شد.
قرار است حزب عدالت و توسعه داود اوغلو وزیر امور خارجه فعلی ترکیه را در کنگره ای که اواخر امروز برگزار می شود به عنوان رئیس جدید این حزب انتخاب کند و اردوغان نیز روز پنجشنبه پس از مراسم تحلیف خود وی را به سمت نخست وزیری منصوب خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا ، اردوغان پس از آنکه به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کند مواضع خود را در جایگاه قدرتمندترین مقام ترکیه مستحکم خواهد کرد و در مقام رئیس جمهور به تغییر و تحولاتی متوسل خواهد شد که نگرانی منتقدان را درباره افزایش اختلافات در جامعه ترکیه برانگیخته است.
انتخاب داود اوغلو به عنوان نخست وزیر نشان از آن دارد که اردوغان می کوشد در جایگاه بلندپایه ترین مقام ترکیه روز به روز مواضع خود را مستحکم تر کند.

106/150

نظر شما