شناسهٔ خبر: 10219622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آيت الله مکارم شيرازي : سعودي هاي شکست خورده ، درپي انتقام

آل سعود با اعدام آيت الله نمر خواست انتقام شکست خود را در سوريه ، يمن و عراق بگيرد.

صاحب‌خبر -

آيت الله مکارم شيرازي صبح امروز در درس خارج فقه خود با بيان اينکه سعودي ها در سياست ها و اهداف شومي که در منطقه دارند شکست خورده اند و مي خواهند انتقام بگيرند گفت : آنها بدانند با بمباران يمن به جايي نخواهند رسيد. 
وي اعدام آيت الله نمر را جنايتي بزرگ از سوي آل سعود دانست و تصريح کرد : تمام دنيا اين اقدام را محکوم کردند به جز آمريکايي ها که تنها ابراز نگراني کردند.  تصور ما اين است که اين اقدام وحشيانه ، احتمالا با اطلاع آنها انجام شده است ، آمريکايي ها و صهيونيست ها به دنبال تشديد طرح تفرقه بين مذاهب اسلامي و شيعه و سني هستند و از اين جريان و پي آمدهاي آن خوشحال اند.
آيت الله مکارم شيرازي افزود : آيت الله نمر دست به سلاح نبرد ، سلاح او قلم و زبانش بود و کاري که با اين عالم کردند دقيقا کاري بود که داعشي ها انجام مي دهند و اين اقدام حتي از سوي روزنامه هاي معروف غربي نيز محکوم شد و آن را دقيقاً همانند اعمال داعش دانستند.
وي تعرض و حمله به سفارت عربستان سعودي و کنسولگري اين کشور در تهران و مشهد را اقدامي ناپسند دانست  و  به  تمام  مردم و علاقه مندان و دلدادگان نظام و انقلاب توصيه کرد که دست به اقدامي نزنند که براي کشور و نظام هزينه داشته باشد.
وي  تصريح کرد : اين کار مي تواند از سوي دو عده انجام شود ، يک عده علاقه مندان به نظام اسلامي که از سياست ها  و  اقدامات سعودي ها به خشم آمده اند و کنترل خود را از دست دادند ، و عده اي افراد نفوذي که تا چنين فرصت هايي پيش مي آيد به دنبال ماهي گرفتن از آب گل آلود هستند و مي خواهند کاري کنند که عداوت بين شيعه و سني بيشتر شود و درگيريها گسترش يابد و به اهداف شان برسند.
آيت الله مکارم شيرازي افزود :  اميدواريم دوستان بر اعصاب خود مسلط باشند و بهانه به دست دشمن ندهند و جلو نفوذي ها را بگيرند.


نظر شما