شناسهٔ خبر: 10185335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه های مقاومت اسلامی در عراق خواستار تجدید نظر در روابط با ریاض شدند

بغداد- ایرنا- در واکنش به اعدام شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر ، گروه های مقاومت اسلامی در عراق در بیانیه های جداگانه ای جنایت حکام آل سعود را محکوم کرده و خواستار تجدید نظر بغداد در روابط با ریاض شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصائب اهل الحق به رهبری شیخ 'قیس الخزعلی' در بیانیه ای اعلام کرد که بغداد بایستی در خصوص اهداف و ضروریات رابطه با عربستان سعودی تجدید نظر کند.
این بیانیه افزوده است که رژیم عربستان سعودی و امثال این رژیم دیگر تنها تهدیدی برای عراق نیستند بلکه برای همه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی تهدید شده اند.
عصائب اهل الحق از دولت عراق خواسته است که تمامی تروریست های موجود در زندان های عراق به ویژه تروریست های سعودی را بدون هیچ معطلی اعدام کند و تاکید کرد که جنایت قتل شهید آیت الله شیخ النمر بی پاسخ نخواهد ماند.
از طرفی سازمان بدر یکی دیگر از گروه های مقاومت اسلامی خواستار قطع روابط با عربستان و بستن سفارت ریاض در بغداد شده است.
'قاسم الاعرجی' عضو سازمان بدر در پارلمان ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه عراق بایستی روابط خود را با ریاض قطع کرده و سفارتخانه این کشور را در بغداد ببندد و واردات کالای سعودی را متوقف کند.
وی تاکید کرده است که عربستان به خاطر جنایتی که مرتکب شده ، تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد.
پیش از این نیز 'هادی العامری' رییس سازمان بدر و از فرماندهان تشکیلات داوطلب مردمی در عراق در اظهاراتی قتل آیت الله النمر را محکوم کرده بود.
کتائب حزب االله در عراق نیز در بیانیه ای جداگانه قتل شهید آیت الله شیخ النمر را به دست رژیم آل سعود محکوم کرد.
این بیانیه از آیت الله شیخ النمر به عنوان مجاهدی راستین که در برابر حکام ظالم سعودی ایستاد یاد کرد و افزود که آیت الله شیخ النمر توانست حکام آل سعود و وابستگی شان را به آمریکایی ها رسوا کند.
اما رییس فراکسیون نخبگان در پارلمان ملی عراق بر ضرورت بیرون راندن سفیر عربستان سعودی از عراق در واکنش به قتل شهید آیت الله شیخ النمر تاکید کرد.
'هیثم الجبوری' گفت که حکام آل سعود با زمان بندی اعدام آیت الله شیخ النمر با اعدام صدام دیکتاتور سابق حاکم برعراق به نظر می رسد خواسته اند به این صورت انتقام صدام را بگیرند.
وی با بیان اینکه قتل آیت الله النمر ، رژیم صهیونیستی را شادمان کرده تاکید کرده است که قتل شهید آیت الله شیخ النمر، آغازی برای پایان رژیم آل سعود در عربستان است.
از طرفی یگان های 'ابوالفضل عباس' یکی از گروه مقاومت اسلامی در عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که قتل آیت الله شیخ النمر ،تصمیمی غیرمسوولانه در حق یکی از نمادهای عالم اسلام بوده است.
وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه ای رسمی از اجرای حکم اعدام 47 نفر به اتهام های امنیتی خبر داد که آیت الله نمر باقر النمر نیز در زمره این اعدام شدگان است.
براساس این بیانیه، این افراد صبح امروز (شنبه) در 12 منطقه ریاض، مکه، مدینه، الشرقیه، القصیم، حائل، الحدود الشمالیه، عسیر، الجوف، نجران، الباحه و تبوک اعدام شدند.
خاورم *1*353*1770**1010

نظر شما