شناسهٔ خبر: 9533233 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد:

انتقال ۹۵ تن دارو به عراق/ ۱۱ موکب درمانی با ۳۰ تخت بیمارستانی در مسیر نجف تا کربلا/ زائران وسایل گرم به همراه داشته باشند

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین گفت: تا کنون ۹۵ تن دارو برای استفاده زائران از ایران به عراق منتقل و در درمانگاه ها مستقر کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، چرخ ساز، رئیس کمیته امداد و نجات ستاد در برنامه تیتر امشب گفت : خدمات درمانی به زائران در خارج از کشور محدود به زائران ایرانی نیست و وظیفه اصلی درمانی و خدمات بهداشتی بر عهده دولت عراق است و ما جنبه کمکی داریم.
وی درباره نحوه اطلاع رسانی محل مراکز درمانی در عراق با اشاره به اینکه از طریق رادیو اربعین اطلاع رسانی می کنیم افزود: حدود دو ونیم میلیون قطعه بروشور حاوی نکات درمانی و بهداشتی و آدرس محل های مراکز درمانی را چاپ کردیم و به زائران هنگام خروج از کشور دادیم.
چرخ ساز گفت: حدود 11 موکب درمانی با 30 تخت بیمارستانی در مسیر نجف تا کربلا و علاوه بر آن در شهر نجف هم مراکز درمانی دایر کردیم.
وی افزود : از طریق پیامک هم می توانیم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.
رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین ادامه داد : سه درمانگاه در مرزها و حدود 40 درمانگاه با تخت های بیمارستانی در کربلا دایر کرده ایم.
چرخ ساز با اشاره به اینکه تعدادی خودروهای اتوبوسی آمبولانسی و بالگردها برای موارد اضطراری تدارک دیده ایم افزود : دو روز گذشته تصادفی میان اتوبوس ایرانی و عراقی رخ داد که بر اثر آن 2 نفر از اتباع ایرانی و 13 نفر از اتباع عراقی جان خود را از دست دادند و 15 نفر از زائران ایرانی هم مجروح شدند که حال آنها خوب است.
چرخ ساز در ادامه درباره وضعیت دارو و درمان گفت : سعی کردیم داروهای مورد نیاز زائران را فراهم کنیم و تاکنون 95 تن دارو از ایران به عراق منتقل و در درمانگاه ها مستقر کردیم و همچنین مقدار زیادی از دارو را در داخل عراق تهیه کردیم.
وی با اشاره به اینکه داروهای مورد نیاز را منتقل می کنیم افزود: بیشتر داروهایی اورژانسی از جمله برای بیماریهای واگیردار مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و گوارشی هستند.
چرخ ساز با اشاره به اینکه هیات دولت مبالغی را برای خدمات درمانی زائران اربعین اختصاص داده است گفت : خدمات دارویی و درمانی انتقال بیماران از طرف ما در مسیر زائران رایگان است.
وی افزود : خستگی ، تاول زدن پا ، گرفتگی عضلات و سرماخوردگی از عمده مشکلات مراجعان به مراکز درمانی است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، چرخ ساز به زائران توصیه کرد : وسایل گرم از جمله لباس و کیسه خواب و مواد مغذی همراه خود داشته باشند.
وی افزود: از ظهر اربعین موکب های عراقی و تغذیه رایگان جمع می شود البته موکب های ایرانی کمک هایی را برای تغذیه ارائه خواهند کرد اما زائران باید به فکر تغذیه خود باشند.
رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین توصیه کرد : زائران در بازگشت مدیریت زمان داشته باشند و برای بازگشت عجله نکنند و از هر سه مرز برای بازگشت استفاده کنند تا ازدحام جمعیت در مرزها ایجاد نشود.

نظر شما