شناسهٔ خبر: 934892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

113 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی افتتاح شد

ارومیه - ایرنا - 113 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی چهارشنبه شب با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارومیه بهره برداری رسیدند.

صاحب‌خبر -

در آیین ویژه ای که به همین منظور در استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با روستای قیزیل عاشیق ارومیه، شبکه ADSL این روستا و دیگر پروژه های استانی را افتتاح کرد.

در این آیین ویژه، وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از وجود ارتباط مخابراتی در تمامی روستاهای بالای 10 خانوار آذربایجان غربی به عنوان یک مزیت یاد کرد و گفت: یکی از برنامه های ما، دارای ارتباط کردن تمامی روستاهای استان تا پایان امسال است.

در این ارتباط همچنین پدر شهید حسین علیزاده از شهدای روستای قیزیل عاشیق ارومیه نیز از زحمات دست اندرکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قدردانی کرد.

پروژه های به بهره برداری رسیده در آذربایجان غربی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل هشت پروژه ارتباطات زیرساخت با اعتبار 95 میلیون ریالی، 236 طرح در قالب 95 پروژه مخابراتی با اعتبار 194 میلیارد ریال، پنج پروژه پست بانک و چهار پروژه پست استان هستند.

توسعه 24 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند آذربایجان غربی، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال های بین الملل استان به میزان 720 کانال، راه اندازی سامانه های پایش ترافیک استان به اندازه دو گیگابیت بر ثانیه، اجرای 53 کیلومتر مسیر فیبر نوری از جمله پروژه های افتتاحی حوزه زیرساخت در آذربایجان غربی بودند.

نصب و راه اندازی صندوق تامین مالی خرد استانی، نصب و راه اندازی صندوق قرض الحسنه پست بانک، بازتجهیز شعبه مرکزی ارومیه و انتقال حساب دهیاری ها به پست بانک نیز بخشی از طرح های این بانک مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی شامل می شدند.

محمود واعظی عصر روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمین وزیر دولت یازدهم است که به آذربایجان غربی سفر می کند.

روزهای پایانی هفته گذشته نیز آذربایجان غربی میزبان وزیر نیروی دولت تدبیر و امید بود.

8137/581

نظر شما