شناسهٔ خبر: 8197389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

منا در خون/

اسامی روحانیان شهید در فاجعه منا اعلام شد

خبرگزاری پانا: یكی از مدیران بعثه‌ مقام معظم رهبری، اسامی روحانیون شهید در فاجعه منا را اعلام و اظهار داشت: در این حادثه شماری از روحانیون جان باختند یا مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام حمید احمدی اظهار داشت: طبق آمار رسمی شماری از روحانیون در این حادثه شهید و یا مجروح شده اند. برخی از این افراد روحانی كاروان یا از اعضای دفاتر بعثه های مراجع تقلید بوده اند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینكه در حج امسال حدود ۷۵۰ نفر به عنوان روحانی، معین و معینه كاروان اعزام شدند، افزود: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر معین و معینه و مابقی آن ها روحانی كاروان بودند.

وی ادامه داد: در فاجعه منا؛ حجت الاسلام سیدعلی احمدیان زاده، معین كاروان ۱۹۰۵۴ از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد نمازی مكی از كاروان ۱۹۰۲۹ خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدصادق اخوان، از كاروان ۱۷۲۴۸ تهران، حجت الاسلام علی زرگریان از كاروان ۲۹۰۱۳ استان لرستان، حجت الاسلام نصرت الله واحدی از كاروان ۲۴۰۳۷ استان فارس، حجت الاسلام مصطفی مرتضایی، كاروان جانبازان ۱۷۷۷۵ از تهران به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام احمدی، با بیان اینكه خانم مرجان نازقلچی، فرماندار بندرتركمن كه به عنوان معینه اهل سنت از گرگان اعزام شده بود در این حادثه به شهادت رسید، افزود: همچنین حجت الاسلام سیدحسین حسینی، ارزیاب روحانیون بعثه مقام معظم رهبری نیز در این فاجعه دلخراش به شهادت رسید.

وی ادامه داد: حجت الاسلام محمود جوان، روحانی كاروان ۱۹۰۳۳ و حجت الاسلام علی مومن، عضو هیئت استفتائات بعثه مقام معظم رهبری در فاجعه دلخراش منا مجروح شده اند و هم اینك در بستر بیماری هستند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنین حجت الاسلام علی پروانه، مدیر امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام محمدی احمدآبادی، عضو هیئت استفتائات بعثه مقام معظم رهبری نیز از دیگر روحانیون هستند كه در این فاجعه دلخراش مجروح و پس از درمان از بیمارستان مرخص شده اند.

وی افزود: دو تن از اعضای بعثه مراجع تقلید، آیت الله مویدی قمی و حجت الاسلام والمسلمین مسلم قلی پور گیلان نیز از افرادی هستند كه درفاجعه منا به خیل شهدا پیوستند.

حجت الاسلام احمدی گفت: پس از این فاجعه دردناك سایر روحانیون كاروان ها با اعتماد قلبی كه داشتند به زایران عزیز آرامش روحی دادند تا این حجاج عزیز توانستند اعمال خود را به صورت صحیح و دقیق انجام دهند و آن دسته از كسانی كه مجروح یا زخمی بودند با نیابت از آن ها اعمال شان به صورت كامل انجام شد و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی یادآور شد: براساس دستور نماینده محترم ولی فقیه در امور حج وزیارت، پس از فاجعه منا، گروهای مختلف روحانیون از سوی بعثه مقام معظم رهبری در قالب هیئت های چند نفره به محل اقامت حجاج اعزام شدند، ضمن ابلاغ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و سلام سرپرست محترم حجاج ایرانی از حجاج آسیب دیده در این فاجعه تفقد و دلجویی و كسانی كه در این حادثه شهید شده بودند با بستگان آن ها ابراز همدردی كردند.

نظر شما