شناسهٔ خبر: 8184934 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسامی روحانیون قربانی فاجعه منا اعلام شد

تهران - ایرنا - مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اعلام اسامی روحانیون قربانی فاجعه منا گفت: در این فاجعه شماری از روحانیون نیز مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی با بیان اینکه برخی از این افراد روحانی کاروان یا از اعضای دفاتر بعثه های مراجع تقلید بوده اند، افزود: در حج امسال حدود 750 نفر به عنوان روحانی، معین و معینه کاروان اعزام شدند و از این تعداد حدود 300 نفر معین و معینه و بقیه آنها روحانی کاروان بودند.
وی ادامه داد: در فاجعه منا حجت الاسلام سیدعلی احمدیان زاده، معین کاروان 19054 از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد نمازی مکی از کاروان 19029 خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسن اخوان، از کاروان 17248 تهران، حجت الاسلام علی زرگریان از کاروان 29013 استان لرستان، حجت الاسلام نصرت الله واحدی از کاروان 24037 استان فارس و حجت الاسلام مصطفی مرتضایی از کاروان جانبازان 17775 تهران جان خود را از دست دادند.
احمدی با بیان اینکه خانم مرجان نازقلچی فرماندار بندرترکمن که به عنوان معینه اهل سنت از گرگان اعزام شده بود در این حادثه به شهادت رسیده، افزود: همچنین حجت الاسلام سیدحسین حسینی ارزیاب روحانیون بعثه مقام معظم رهبری نیز در این فاجعه دلخراش جان باخته است.
وی ادامه داد: حجت الاسلام محمود جوان روحانی کاروان 19033 و حجت الاسلام علی مومن عضو هیات استفتائات بعثه مقام معظم رهبری نیز در فاجعه دلخراش منا مجروح شده اند و هم اینک در بستر بیماری هستند.
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنین حجت الاسلام علی پروانه مدیر امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام محمدی احمدآبادی، عضو هیات استفتائات بعثه مقام معظم رهبری از دیگر روحانیون هستند که در این فاجعه دلخراش مجروح و پس از درمان از بیمارستان مرخص شده اند.
وی افزود: دو تن از اعضای بعثه مراجع تقلید، آیت الله مویدی قمی و حجت الاسلام والمسلمین مسلم قلی پور گیلان نیز از افرادی هستند که درفاجعه منا به جمع جان باختگان پیوستند.
احمدی گفت: براساس دستور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، پس از فاجعه منا، گروه های مختلف روحانیون از سوی بعثه مقام معظم رهبری در قالب هیات های چند نفره به محل اقامت حجاج اعزام شدند و ضمن ابلاغ پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و سلام سرپرست حجاج ایرانی، از حجاج آسیب دیده در این فاجعه، تفقد و دلجویی و کسانی که در این حادثه شهید شده بودند، با بستگان آنها ابراز همدردی کردند.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
آیین تشییع پیکر 104 زائر ایرانی قربانی فاجعه صبح شنبه با حضور روسای سه قوه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.
اجتمام ** 7268 ** 1071

نظر شما