شناسهٔ خبر: 7447608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افتتاح پروژه 260 هکتاری نهالکاری درصوفی آباد شهرستان سرخه

استان‌ها > سمنان - پروژه 260هکتاری بیابانزدایی نهالکاری ؛آبیاری و مراقبت منطقه جنوب غربی صوفی آباد در شهرستان سرخه افتتاح شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین روز گذشته همزمان با هفته دولت آقای کرمی فرماندار محترم شهرستان سرخه به اتفاق بخشدار و برخی روسای ادارات در مراسمی پروژه نهالکاری صوفی آباد را افتتاح نمودند.
حمید همتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در این مراسم ضمن اشاره به اهداف اجرای طرح های بیابانزدایی حجم عملیات نهالکاری در سال 93 را 260 هکتار با اعتبار 2،163،400،979 ریال از محل اعتبارات استانی و ملی عنوان نمودند.
وی از دیگر اقدامات اجرایی واحد بیابان ،اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه درسال 1393 را اجرای 194 هکتار پروژه مدیریت رواناب و بذرکاری به میزان 3 تن ، احداث مشارکتی بادشکن زنده اطراف مزارع کشاورزی به طول 15 کیلومتر و حفاظت و قرق تاغزارهای سطح شهرستان اعلام نمودند.
ایشان افزودند: از شاخص ترین پروژه های بیابانزدایی ، پروژه نهالکاری ، آبیاری و مراقبت می باشد و هدف از اجرای اینگونه طرح ها را جلوگیری از حرکت ماسه های روان برروی اراضی کشاورزی ، مناطق مسکونی ، خطوط ارتباطی ، شبکه آبیاری و سیستم های آبرسانی ، از طریق افزایش تولید پوشش گیاهی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و ازدیاد بیکاری پنهان و آشکار دانستند

برچسب‌ها:

نظر شما