شناسهٔ خبر: 66779769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته شدن پرونده مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر لرستان تا پایان سال

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی تا پایان خرداد ماه تکمیل می‌شود، گفت: در صورت تامین اعتبار ۶۸ پروژه دیگر نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری و پرونده مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان بسته می‌شود.

صاحب‌خبر -

یونس بهاروند ایرانیادر شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه ۳۵۴ هزار دانش آموز در استان تحصیل می‌کنند اظهار کرد: ۱۷ هزار معلم، ۱۰ هزار نیروی کادری و ۲۵ هزار فرهنگی بازنشسته داریم.
وی عنوان کرد: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر عدالت آموزشی ۱۶۸ پروژه مدارس جایگزین کانکس بالای ۱۰ نفر در قالب طرح شهید پناهی حال اجرا است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ساخت ۱۰۰ پروژه در راستای اجرای طرح شهید پناهی آغاز شده که ۷۰ مدرسه آماده بهره‌برداری و ۳۰ مدرسه دیگر تا پایان خرداد ماه تکمیل می‌شوند.
به گفته بهاروند ایران نیا ۶۸ پروژه دیگر هم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال تکمیل و پرونده مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر بسته می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت هنرستان‌ها در استان گفت: در حال حاضر ۵ هنرستان در دست احداث است که هنرستان‌های دورود، الشتر و الیگودرز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه لرستان در حوزه تجهیزات با کمبود‌هایی مواجه است، عنوان کرد: سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات تخصیص داده شد که ۱۶ میلیارد آن در حوزه خرید تجهیزات هنرستانی هزینه شد.
بهاروند گفت: امسال هم ۷۵ میلیارد تومان برای خرید در تجهیزات اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی از محل کمک‌های خیرین مدرسه ساز است.

نظر شما