شناسهٔ خبر: 7218742 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

امسال 18 قرارداد جدید سرمایه گذاری بخش خصوص در بندر شهید رجایی منعقد می شود

خبرگزاری ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنادر هرمزگان، ابراهیم ایدنی روز شنبه در حاشیه بازدید رییس بنیاد مستضعفان از بخش های مختلف بندر شهید رجایی اظهار داشت: این قراردادها برای 957 نفر اشتغالزایی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: پارسال 11 فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ 12هزار و 267 میلیارد ریال با اشتغالزایی 601 نفر در بندر شهید رجایی منعقد و این بندر رکورددار جذب سرمایه بخش خصوصی در میان بنادر کشور شد.
ایدنی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز تعداد 10 فقره قرارداد به میزان یک هزار و 493 میلیارد ریال با اشتغالزایی 271 نفر منعقد شده است.
وی گفت: قراردادهای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جهت افزایش ظرفیت های دریایی و بندری از قبیل احداث مخازن نگهداری فراورده های نفتی و بانگرینگ، پایانه های ترانزیت و صادرات، سیلوی غلات، پایانه کانتینری با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد.
ایدنی با اشاره به جایگاه ویژه بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور، افزود: این بندر سهم قابل ملاحظه ای را در حمل و نقل کشور به واسطه پایانه های اختصاصی کانتینری، کالای متفرقه، مواد معدنی و نیز فرآورده های نفتی دارا می باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی به تنهایی 100 درصد عملیات بانگرینگ(سوخت رسانی) به کشتی های تجاری را انجام و با راه اندازی منطقه نفتی بندر خلیج فارس فعالیت صادرات و ترانزیت قراردادهای نفتی به صورت روزانه در حال انجام است.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی، تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر در آینده ای نزدیک به 17 خط می رسد.
تاکنون 11 خط لاینر به صورت هفتگی تردد کشتی های خود را به بندر شهید رجایی برقرار کرده اند و شش خط لاینر دیگر نیز در آینده ای نزدیک فعالیت خود را در این بندر از سر می گیرند.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.ک/3
7198/ 6048/1772

نظر شما