شناسهٔ خبر: 69089493 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعلام لحظه‌ای و برخط وضعیت ترافیکی در تهران برای نخستین بار در خاورمیانه

آخرین اطلاعات و وضعیت ترافیکی پایتخت از این پس به صورت برخط از طریق مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پلیس، مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ به نشانی tehran.rahvar120.ir امروز و همزمان با هفته فراجا طی مراسمی با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا افتتاح شد.

سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ایجاد این مرکز حاصل فعالیت‌های یک سال گذشته همکاران من در پلیس راهور بود، در سایر کشورها این مرکز وجود داشت، اما در خاورمیانه چنین مرکزی وجود ندارد و اولین کشور در منطقه هستیم که این مرکز را ایجاد کردیم.

وی افزود: با افتتاح این مرکز ارتباط پلیس راهور و شهروندان بیشتر می‌شود و این اتفاق بر ترافیک شهر تأثیر مثبت می‌گذارد، به عنوان مثال با این سامانه، تصادفاتی که در شهر رخ می‌دهد به اطلاع شهروندان می‌رسد تا در همان مسیر حرکت نکنند و از ترافیک بیشتر جلوگیری می‌شود.

موسوی پور گفت: از اسفند سال گذشته این طرح به صورت پایلوت اجرایی و مشکلات آن رفع شده است و امروز این مرکز به صورت رسمی فعال شد؛ آخرین وضعیت ترافیکی معابر به صورت صوتی و تصویری، آخرین تصاویر تصادفات، آب‌گرفتگی‌ها، سقوط درخت و استعلام نمره منفی در این درگاه قابل دریافت و اطلاع‌رسانی است، همچنین اطلاعات سایر نهادها مانند شهرداری، آتش نشانی و تاکسیرانی نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سایت علاوه بر اطلاع‌رسانی، در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیک نیز آموزش‌هایی نیز ارائه می‌شود.

نظر شما