شناسهٔ خبر: 690491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

طرح ۱۲۰۰ صفحه‌ای اشتغال روی میز ربیعی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از مهر، کوروش پرند ظهر امروز در نشستی خبری در مورد طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی جویای کار کشور که به تازگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده است، گفت: در شرایط فعلی با افزایش مستمر نرخ بیکاری دانش آموختگان مواجه هستیم و قرار است در این زمینه مدل جدیدی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشگاهیان ارائه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاهش واحدهای کارورزی در دانشگاهها است بنابراین سازمان فنی و حرفه ای آموزش به دانش آموختگان را دنبال می کند.

پرند ادامه داد: با توجه به تجارب شغلی برخی از کشورها مانند استرالیا، در نظر داریم یکسری واحدهای کارورزی را به برنامه های درسی دانشگاهها اضافه کنیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح جدید مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۳ مدل دارد که توسط سازمان فنی و حرفه ای طراحی شده است، گفت: قرار است این طرح توسط وزیر کار به رئیس جمهور ارائه شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: این طرح هم اکنون پس از بررسی در وزارت کار آماده تصویب است که البته در ۱۲۰۰ صفحه آماده شده است.

نظر شما