شناسهٔ خبر: 68569765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واکنش مخاطبان ایمنا به ادعای پرداخت مطالبات گندمکاران

در حالی که اعلام شده بود مطالبات گندمکاران به طور کامل پرداخت شده، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد بخش عمده مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری پرداخت می‌شود و تناقض در اظهارات بیان شده واکنش مخاطبان ایمنا را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گندم‌کاران هر ساله بعد از تحویل محصول پول خود را با چندین ماه تأخیر دریافت می‌کنند که این موضوع مشکلات جدی برای یک کشاورز به وجود می‌آورد.

فصل برداشت گندم چند ماه است که به اتمام رسیده و کشاورزان از تاریخ ۱۰ فرودین ۱۴۰۳ گندم‌های خود را روانه سیلوها کردند و همچنان در انتظار پرداخت پول گندم هستند.

حمید پور محمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته در ارتباط با پرداخت مطالبات گندم‌کاران اظهار کرد: مهمترین موضوع ما مطالبات گندم‌کاران است که این هفته پرداخت‌ها سرعت می‌گیرد و تسویه می‌شود و بخش عمده مطالبات تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

در حالی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دیروز اعلام کرد ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندم‌کاران امروز پرداخت می‌شود و مجموع طلب کشاورزان ۲۰۹ همت است که در مجموع تاکنون ۱۶۰ همت به حساب‌شان واریز شده است اما مخاطبان ایمنا هنوز از پرداخت نشدن حتی ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

مطالبات گندم‌کاران به صورت کامل پرداخت شد؟ قیمت جدید گندم اعلام شد

عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران دیروز در گفتگویی با بیان اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان‌های شمال غرب و سردسیر ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه تعدادی از کشاورزان به سبب تأخیر در پرداخت، گندم خود را در انبارها نگه داشتند، بنا بر پرداخت‌های اخیر و وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش بینی می‌شود که با تسریع در امر پرداخت، میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و تولید گندم بالای ۱۵ میلیون تن برسد.

هاشمی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: بنا بر وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته پول گندم کشاورزانی که تا پایان مرداد محصول خود را تحویل دادند، پرداخت می‌شود که بر این اساس میزان پرداخت مطالبات تا پایان هفته به ۸۵ تا ۹۰ درصد می‌رسد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: طبق روال همه ساله کشت گندم از ۱۵ شهریور در استان‌های شمال غرب و سردسیر آغاز شده که امیدواریم در سال زراعی آینده خودکفایی استمرار یابد.

قیمت گندم برای سال زراعی جدید مشخص شد

غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته اعلام کرد: پس از چندین جلسه کارشناسی در کمیته‌های مربوطه امروز یکشنبه) به جمع‌بندی رسیدیم و قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی افزود: طبق قانون باید تا پایان تیر ماه هر سال قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می‌شد، اما علت تأخیر در این امر به دلیل اتفاقاتی که افتاد و تغییراتی که در دولت صورت گرفت، این موضوع جامانده بود که بعد از شکل‌گیری دولت چهاردهم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و جلسات آن به صورت فشرده برگزار شد و امروز به نتیجه رسید.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۲ میلیون تن گندم با ارزش ۲۱۰ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است اما در مورد مطالبات گندم‌کاران باید تا پایان هفته منتظر بود تا مطالبات پرداخت شود.

نظر شما