شناسهٔ خبر: 68541985 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

غول جدید بی ام و به بازار رسید + عکس

بی‌ام‌و چند ماه پیش از نسخه Z۴ جدید رونمایی کرد. این خودروی دوست‌داشتنی و جذاب به عنوان جواهر پنهان بی‌ام‌و شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد انلاین  به نقل از روزگار خودرو، بی‌ام‌و از نسخه گیربکس دستی Z۴ جدید رونمایی کرد. در حال حاضر این خودرو به تریم M۴۰i محدود شده و تنها با موتور سه لیتری شش سیلندر خطی با قدرت ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری، با حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت موجود است. شتاب صفر تا صد این خودرو فقط در ۴٫۲ ثانیه انجام می‌شود.

این اقدام بی‌ام‌و درست مانند اقدام تویوتا برای بازگرداندن گیربکس شش سرعته به سوپرا GR برای مدل سال ۲۰۲۳ بود، چراکه بی‌ام‌و پس از مدت طولانی گیربکس دستی را به محصول خود بازگرداند. گیربکس بین هر دو خودرو مشترک است، اما به گفته BMW، هر کدام دارای اتصالات و بوش‌های متفاوتی هستند.

غول جدید بی ام و به بازار رسید + عکس

به عنوان بخشی از پکیج تریم دستی Handschalter، قسمت بیرونی دارای ادوات مشکی براق، کالیپرهای ترمز قرمز و نشان تیره است. برای اولین بار در خودروهای M۴۰i مجهز به گیربکس دستی، رینگ‌های آلیاژی M و دو پره با ابعاد ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب موجود هستند. همه تریم‌های M۴۰i، بدون در نظر گرفتن شیفتر، از فرمان اسپرت بی‌ام‌و، ترمزهای M Sport، دیفرانسیل M Sport در محور عقب همراه با سیستم تعلیق M تطبیقی ‌با دمپرهای الکترونیکی استفاده می‌کنند.

به طور کلی (منهای هزینه رنگ)، بسته Handschalter حدود ۳۵۰۰ دلار به قیمت M۴۰i اضافه می‌کند. قیمت تریم M۴۰i Z۴ مدل ۲۰۲۴ از ۶۷۲۹۵ دلار (معادل ۴ میلیارد تومان) شروع می‌شود.

غول جدید بی ام و به بازار رسید + عکس

نظر شما