شناسهٔ خبر: 68533809 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

حسین جعفری:

۷۱ پایگاه اورژانس در کردستان خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۱ پایگاه اورژانس در استان خدمات فوریت های پزشکی ارائه می دهد که ۴۰ مورد آن جاده‌ای است.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین، حسین جعفری پیش از ظهرامروز شنبه با اعلام این خبردرگفتگوبا خبرنگاران رسانه ها در سنندج اظهار کرد: جدا از ۴۰ پایگاه جاده ای، ۳۰ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی نیز در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی از فعالیت ۱۳ بانو در پایگاه اورژانس بانوان شهر سنندج خبر داد و افزود: طبق دستور العمل سازمان اورژانس کشور، استقرار پایگاه اورژانس بانوان در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: جذب بانوان فوریت های پزشکی به صورت کاردان یا کارشناس فوریت های پزشکی است که در حوزه مرکز ارتباطات ۱۱۵ و عملیات های مورد نیاز در حال خدمت رسانی هستند.

جعفری به فعالیت نیرو های آموزش دیده، متخصص و کارشناس در مرکز ارتباطات تلفنی ۱۱۵ فوریت های پزشکی دانشگاه اشاره داشت و اضافه کرد: این نیروها قبل از رسیدن آمبولانس به محل مورد نظر، بیمار را با دستورالعمل‌های نجات بخش راهنمایی می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد که در آینده‌ای نزدیک پایگاه اورژانس گل تپه سقز راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما