شناسهٔ خبر: 68490496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات ۹۰ درصد فلفل دلمه‌ای اردبیل به بازار‌های جهانی صادرات ۹۰ درصد فلفل دلمه‌ای اردبیل به بازار‌های جهانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد فلفل‌دلمه‌ای اردبیل به بازار‌های جهانی صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

غفور آقایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص‌یافته است، گفت: سالانه به طور متوسط ۸۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای اردبیل اضافه می‌شود که نشان‌دهنده رشد صعودی و توجه ویژه به این بخش از کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به معرفی محصولات گلخانه‌ای پرطرف‌دار استان پرداخت و افزود: طبق برنامه الگوی کشت در گلخانه‌ها، عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ای استان فلفل‌دلمه‌ای رنگی، گوجه‌فرنگی، خیار و بادمجان بوده است؛ علاوه بر این، توت‌فرنگی گلخانه‌ای و گل رز شاخه بریده نیز از محصولات تولیدی استان به شمار می‌روند.
آقایی با اشاره به آمار تولید پارسال، گفت: پارسال بیش از ۲۱ هزار تن محصول گلخانه‌ای، ۳ هزار تن قارچ و ۵.۵ میلیون گل شاخه بریده در استان تولید شده است.
او با تأکید بر اهمیت فلفل دلمه‌ای در تولیدات گلخانه‌ای استان، افزود: فلفل‌دلمه‌ای رنگی بیشترین سهم را در تولید محصولات گلخانه‌ای استان دارد؛ ۹۰ درصد از تولید این محصول به کشور‌های روسیه، ارمنستان و سایر بازار‌های هدف صادر می‌شود؛ این نشان از کیفیت بالای محصولات گلخانه‌ای استان و توانایی رقابت در بازار‌های جهانی دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین امسال به پیش‌بینی تولید محصولات گلخانه‌ای پرداخت و گفت: برآورد می‌شود که تولید محصولات گلخانه‌ای استان امسال به ۲۸ هزار تن برسد. عمده این تولید یعنی حدود ۵۰ درصد آن مربوط به فلفل‌دلمه‌ای خواهد بود و محصولات دیگری مانند گوجه‌فرنگی، خیار و بادمجان نیز در سبد تولیدات استان جای دارند.

نظر شما