شناسهٔ خبر: 67785765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جوجه ریزی تیرماه به ۱۵۲ میلیون قطعه رسید جوجه ریزی تیرماه به ۱۵۲ میلیون قطعه رسید

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار در تیرماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که براین اساس حداقل تولید گوشت مرغ به ۲۶۰ هزارتن می‌رسد.

صاحب‌خبر -

سیدصدرالدین عظیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار در تیرماه ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و برای مردادماه هم پیش‌بینی می‌شود که جوجه ریزی به شرط عدم استمرار روند نزولی قیمت، در همین محدوده باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که با جوجه ریزی ۱۵۲ میلیون قطعه حداقل ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن گوشت مرغ تولید شود که این میزان ۱۵ درصد بالاتر از نیاز کشور است.

عظیمی با بیان اینکه ازدیاد تقاضا در دهه اول محرم تاثیری در بازار مرغ گرم نداشت، افزود: در ایام محرم مرغ‌های منجمد که تاریخ انقضای آن‌ها رو به پایان بود، توسط پشتیبانی امور دام در بازار توزیع شد که همین موضوع موجب شد تا بازار مرغ گرم نوسانی نداشته باشد.  

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هرکیلو مرغ ۶۳ تا ۶۴ هزارتومان است که براین اساس مرغداران در فروش هرکیلو مرغ حداقل ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او گفت: با بازاریابی بازار‌های صادراتی جدید و خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام با هدف ذخیره سازی صادرات، انتظار می‌رود که بازار به تعادل برسد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما