شناسهٔ خبر: 67679625 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسعه روابط با همسایگان در صدر برنامه‌های دولت سیزدهم

فاطمه صفری دهکردی

وزیر راه و شهرسازی توسعه روابط با همسایگان را در صدر برنامه‌های دولت دانست و اعلام کرد: رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نوشت: یکی از کارهایی که شهید جمهور و دکتر مخبر مرتب از بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان دنبال می‌کردند، همین موضوع بود که محقق شد.

وی افزود: توسعه روابط با همسایگان در صدر برنامه‌های دولت بود و رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.

رشد ترانزیت گواه رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان است 

وزیر راه و شهرسازی پیش از این گفته بود: مجموع ترانزیت کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۸۹ درصد رشد داشته و حجم ترانزیت در سال گذشته به ۱۶.۳۴ میلیون تن رسید. در سه‌ماهه ۱۴۰۳ این رشد با شتاب بیشتری ادامه یافت و در این مدت رشد ۶۹ درصد ترانزیت جاده‌ای و رشد ۵۵ درصدی کل ترانزیت را نسبت به ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ تجربه کردیم.

گفتنی است، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی مذاکرات انجام شده سفارت این کشور در تهران در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۵ تیر ۱۴۰۳) در مکانی جدید فعالیت خود را از سر گرفت.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سفیر و کارکنان دیپلماتیک فعلی جمهوری آذربایجان به ایران بازگشته‌اند.

نظر شما