شناسهٔ خبر: 67676952 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

قیمت دام زنده برای تاسوعا و عاشورا مشخص شد

قیمت دام زنده امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۳ پس از گذشت یک هفته آرام و بدون نوسان، همچنان به خواب عمیق فرو رفته است.

صاحب‌خبر -

قیمت دام زنده امروز، دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ همزمان با تاسوعای حسینی اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دام زنده امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۳ مصادف با ۹ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری اعلام شد. دام زنده به طور میانگین در سطح تهران به قیمت ۲۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و هر کیلو گوسفند زنده از ۳۳۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان نوسان دارد. قیمت گوساله زنده نیز با تفاوت قیمت ۱۰ هزار تومان، از ۱۹۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

در بازار روز اصفهان گوسفند زنده بین ۲۸۰ هزار تومان تا ۳۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و مردم برای تهیه هر کیلو گوساله زنده مبلغی بین ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

در استان خراسان رضوی این کالای مصرفی به‌طور میانگین ۲۵۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و هر کیلو گوسفند زنده ۳۲۰ هزار تومان تا ۳۲۵ هزار تومان و گوساله زنده ۱۸۵ هزار تومان تا ۱۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

فارس‌نشینان به ازای هر کیلوگرم گوسفند زنده قیمتی بین ۲۹۵ هزار تومان تا ۳۱۰ هزار تومان محتمل می‌شوند.

در میدان میوه و تره‌بار استان همدان گوسفند زنده به قیمت ۲۸۰ تا ۳۱۵ هزار تومان توزیع می‌شود و قیمت گوساله زنده بین ۱۹۰ هزار تومان تا ۲۱۰ هزار تومان موج دارد.

استان قم نیز مشابه استان تهران قیمت گوساله زنده همسان است و تنها گوسفند زنده با تفاوت ۳۰ هزار تومانی نسبت به پایتخت با قیمت ۳۱۵ هزار تومان تا ۳۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

استان مرکزی و چهارمحال‌وبختیاری با برچسب ارزان‌ترین قیمت دام زنده، این محصول پروتئینی را به ترتیب به قیمت ۳۰۵ هزار تومان تا ۳۱۵ هزار تومان و ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

تحریک قیمت دام زنده در دهه اول محرم

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در راستا چگونگی قیمت دام زنده در دهه اول محرم به ایلنا گفته است: با فرارسیدن روز‌های محرم تقاضا و در پی آن قیمت را کمی تحریک می‌کند، اما این تحریک قیمتی تا پایان دهه اول محرم خواهد بود و پس از این دهه قیمت‌ها به ثبات کنونی بازمی‌گردد البته از آنجا که کاهش قدرت خرید مردم تقاضا برای دام زنده را در محرم ضعیف کرده افزایش قیمت‌ها از ۱۰هزار تومان در هر کیلو تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: واردات دام پایه‌پروار نمی‌تواند سیاست درستی برای تقویت تولید دام باشد، زیرا دام پایه‌پروار در حلقه میانی زنجیره تولید دام قرار دارد و واردات آن به حذف گله مولد در ابتدای زنجیره می‌انجامد؛ تنها دام سبک نیست در دام سنگین هم گوساله‌های پایه‌پرواری که اکنون از پاکستان و نقاط دیگر وارد می‌شود برای تولیدکنندگان گاو شیری مشکل‌ساز شده و این امر به افزایش قیمت گوشت گوساله تولید داخل خواهد انجامید.

نظر شما