شناسهٔ خبر: 67676426 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خبر داد

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و بروشورهای «اصپاک» در فروشگاه کوثر ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت روز بدون پلاستیک و با هدف کاهش مصرف پلاستیک، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به همت اداره محیط زیست و خدمات شهری این منطقه و با همکاری بهره‌بردار فروشگاه کوثر ۱۰، برای ترغیب و تشویق شهروندان جهت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در این فروشگاه انجام شد.

صاحب‌خبر -

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زباله‌های پلاستیکی از بزرگترین معضلات زیست‌محیطی جهان امروزی به شمار می‌رود که شاید نتوان به کلی آن‌ها را حذف کرد، اما می‌توان از حجم تولید و مصرف آن‌ها کاست.

وی افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده، متوسط طول عمر مفید یک کیسه پلاستیکی در دست مصرف کننده ۱۲ تا ۲۰ دقیقه است، اما مدت زمان لازم برای تجزیه آن هنوز هم به شکل دقیق قابل تخمین نیست، بنابراین شهروندان باید با خطرات زیست‌محیطی کیسه‌های پلاستیکی، انباشت آن‌ها و آسیب جدی که بر محیط زیست وارد می‌کند، آشنا شوند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم نقش کاهش استفاده از کیسه پلاستیکی در تحقق زمین بدون زباله و زندگی سالم‌تر گفت: به‌منظور فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، از سوی طرفداران محیط زیست روز «بدون بدون پلاستیک» در تقویم نام‌گذاری شده است.

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای و بروشورهای «اصپاک» در فروشگاه کوثر ۱۰

صیرفی‌نژاد ادامه داد: به‌مناسبت روز بدون پلاستیک و با هدف کاهش مصرف پلاستیک، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به همت اداره محیط زیست و خدمات شهری این منطقه و با همکاری بهره‌بردار فروشگاه کوثر ۱۰، برای ترغیب و تشویق شهروندان جهت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در این فروشگاه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این فروشگاه بروشورهایی برای معرفی و آموزش استفاده از «اصپاک» نیز بین خریداران توزیع شد، خاطرنشان کرد: سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک با عنوان «اصپاک» به‌صورت اپلیکیشن از طریق سامانه «اصفهان من» به نشانی app.isfahan.ir یا وب‌گاه اصپاک به نشانی isfpak.com در دسترس شهروندان قرار گرفته است که آن‌ها با ثبت درخواست خود، می‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.

نظر شما