شناسهٔ خبر: 67646531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۶.۵ میلیون خانوار ایرانی خانه ندارند

عضو مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ۶.۵ میلیون ایرانی خانه ندارند، گفت:ارتباط مسکن با سایر صنایع و بخش های مختلف اقتصادی موجب شده تا به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی و کاهش تورم در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین مجتبی یوسفی با بیان این‌که هزینه مسکن، ۶۰ درصد سبد خانوار ایرانی را تشکیل می دهد، اظهار کرد:  ارتباط مسکن با سایر صنایع و بخش های مختلف اقتصادی موجب شده تا به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی و کاهش تورم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که در زمان حاضر ۶.۵ میلیون خانوار در کشور فاقد مسکن هستند، بر نقش کلیدی و تاثیرگذار بانک مسکن در جهت رفع مشکل مسکن مردم تاکید کرد و افزود: بانک مسکن در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در قالب طرح های مختلف از جمله نهضت ملی مسکن توانسته است علاوه بر اجرای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران، گام های بلندی برای تأمین خانه اقشار مختلف جامعه بردارد. به همین دلیل تمام قد از بانک مسکن وسیاست های این بانک در مسیر تحقق اهداف مورد نظر حکایت می کنیم.

وی افزود: در مجلس دوازدهم و با تشکیل کارگروه های تخصصی، مصوبه افزایش سرمایه بانک مسکن را پیگیری خواهیم کرد و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای استان خوزستان در بخش های صنعت و پتروشیمی تأکید کرد: پیگیری های لازم برای افزایش تعامل صنایع استان خوزستان با بانک مسکن در قالب پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی انجام می شود.

نظر شما