شناسهٔ خبر: 67627396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز دادرسی دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ملبورن

حسین خلیلی

جلسه دادرسی انضباطی ۲۱ دانشجوی دانشگاه ملبورن از روز چهارشنبه آغاز شد. این افراد پیشتر به دلیل شرکت در تحصن طرفداران فلسطین، از مسئولان این دانشگاه اخطارهای تخلف عمومی دریافت کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دانشگاه ملبورن این ۲۱ دانشجو را به دلیل تحصن در محوطه دانشگاه در ماه می تنبیه کرده است؛ این افراد با احتمال تعلیق یا اخراج از دانشگاه مواجه شده‌اند. جلسه استماع دانشجویان از روز چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها نفر از جمله دانشجویان و دانشگاهیان برای نشان دادن حمایت خود از دانشجویان، در محوطه خارج از جلسه تجمع کردند.

دانا الشاعر، یکی از متهمان، در سخنانی پس از جلسه دادرسی اعلام کرد که این مجازات به دلیل فعالیت آنها علیه ارتباط دانشگاه با شرکت‌های تولیدکننده اسلحه بوده و هیچ ربطی به تحصن آنها نداشته است. الشاعر در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشت، کاغذی را نشان داد که تصاویر دوربین‌های مداربسته را نشان می‌داد؛ او ادعا کرد که دانشگاه از این تصاویر به عنوان مدرکی دال بر دخالت او در تحصن دانشجویان استفاده کرده است. در همین حال، استفاده دانشگاه از فیلم‌های دوربین مداربسته و داده‌های وای‌فای به‌عنوان مدرک علیه دانشجویان موجب شده تا تحقیقاتی در مورد نقض احتمالی حریم خصوصی این افراد انجام شود.

این جلسه در زمانی برگزار شد که انتصاب جیلیان سگال از سوی دولت استرالیا به عنوان رئیس کمیته مبارزه با یهودی ستیزی، جنجال و سر و صدای زیادی در این کشور به وجود آورده است. او پیشتر تهدید کرده بود که باید علیه افرادی که در دانشگاه‌ها یهودی سیتزی می‌کنند، شدیدترین تنبیهات در نظر گرفته شود.

اقدامات دانشگاه ملبورن در واقع بخشی از سرکوب گسترده‌تر فعالیت‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در سراسر استرالیا است. چند روز پیش دانشگاه ملی استرالیا دو دانشجو را به دلیل فعالیت‌هایشان در همین رابطه اخراج کرد. در همین حال نیز گفته می‌شود که دانشگاه‌های موناش، لا تروب و دیکین نیز اخطارهای تخلف را برای دانشجویان صادر کرده است.

انتهای پیام

نظر شما