شناسهٔ خبر: 67614684 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خودروهای برقی سونی و هوندا با پلتفرمی مشترک، سال ۲۰۲۶ عرضه م... -

اقتصاد ایران: همکاری بیشتر هوندا و سونی برای ساخت خودروهای برقی روی پلتفرم مشترک انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

هوندا و سونی برای تقویت بیشتر مشارکت خود در زمینه‌ی خودرو، تصمیم به ساخت خودروهای برقی روی یک پلتفرم مشترک برای برند مشترک آفلا (Afeela) و سری 0 خودروهای برقی اختصاصی هوندا گرفته‌اند.

به گزارش Nikkei Asia، هوندا و سونی به دلیل تهدیدی که خودروسازان چینی برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند، مشتاق کاهش هزینه‌ها و کوتاه کردن زمان توسعه هستند. انتظار می‌رود قیمت خودروهای برقی سری 0 آینده‌ی هوندا در ایالات متحده از حدود ۴۰ هزار دلار شروع شود که آن‌ها را به رقیبی جدی در یکی از داغ‌ترین بخش‌های بازار تبدیل می‌کند.

با اینکه جزئیات قیمتی خودروهای الکتریکی ساخته شده تحت برند آفلا هنوز مشخص نیست اما ظاهراً گران‌تر از محصولات سری 0 هوندا خواهند بود.

پلتفرم خودرو، حدود ۱۰ درصد از هزینه نهایی یک خودرو برقی را تشکیل می‌دهد و استفاده از یک پلتفرم مشترک، منجر به صرفه‌جویی قابل توجه و کاهش قیمت نهایی خودروهای سری 0 نسبت‌به توسعه‌ی یک پلتفرم مجزا توسط هوندا خواهد شد.

مدل مفهومی هوندا Saloon و پروژی 0 هوندا
Carscoops

خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۳۱، هفت مدل خودرو برقی جدید بر اساس این پلتفرم مشترک به بازار عرضه کند. هوندا برای این سری، حدود ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است و تأیید کرد که این خودروها از یک «بسته باتری فوق نازک» و یک محور الکتریکی کاملاً جدید بهره خواهند برد.

تجربیات هوندا در مسابقات فرمول ۱ و مدل‌های HEV آن‌ها نیز بر روی سری 0 تأثیر خواهد گذاشت. برای مثال، تمام این خودروها از بدنه‌ی سبک و الکتروموتور‌های پیشرفته‌ای بهره خواهند برد که از سیستم‌های سنتی سبک‌تر و نازک‌تر هستند.

پلتفرم مشترک خودروهای در دست توسعه به هوندا امکان می‌دهد تا باتری‌ها و واحدهای مولد قدرت را در جای بسیار پایینی نصب کند که این امر نه تنها به بهبود هندلینگ خودرو کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش فضای داخلی آن نیز می‌شود.

مقالات مرتبط
  • هوندا ۳ خودرو جذاب در رنگ‌بندی متنوع رونمایی کرد
  • جذاب‌ترین خودروهای CES 2024؛ از رقیب «وحشی» سایبرتراک تا خودرو آینده‌نگرانه هوندا
  • ثمره همکاری سونی و هوندا؛ خودرو Afeela جنگ سدان‌ها را داغ‌تر می‌کند

تمام مدل‌های عرضه‌شده از طریق سری 0، بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد خواهند داشت. در حالی که هنوز جزئیات دقیقی در مورد ظرفیت بسته‌ی باتری آن‌ها در دست نیست، اما می‌دانیم که خودرو سدان آفلا از یک بسته‌ی لیتیوم-یونی ۹۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و احتمالا مدل‌های سری 0 نیز از همین باتری استفاده کنند.

انتظار می‌رود که سه مدل اول از سری 0 برقی هوندا در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شوند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سونی و هوندا نیز اولین خودرو برقی آفلا را در همین سال رونمایی کنند.

نظر شما