شناسهٔ خبر: 66797577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

مس در بیشترین قیمت خود قرار گرفت \ عرضه این فلز قرمز در بلند مدت پاسخگو تقاضای شدید خواهد بود؟

طرفداران افزایش قیمت انتظار دارند که تقاضای مس در ماه‌های آینده به دلیل فشار جهانی برای انرژی سبز و الکتریکی‌شدن بیشتر، افزایش یابد و معادن مس نتوانند این تقاضای افزایش‌یافته را برآورده کنند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز به نقل از اینوستینگ:


تحلیل‌گران مورگان استنلی در یادداشتی اعلام کردند که قیمت مس پس از صعود به رکورد‌های تاریخی در جلسات اخیر، ممکن است در کوتاه‌مدت نوساناتی را تجربه کند، اگرچه انتظار می‌رود که این فلز قرمز در سال جاری باز هم افزایش یابد. 

ترکیبی از اصول قوی عرضه و تقاضا و معاملات سفته‌بازی بی‌رویه باعث افزایش چشمگیر قیمت مس در چند جلسه گذشته شده است، به‌طوری‌که قیمت‌ها به بالاترین سطح تاریخی خود رسیدند. 

طرفداران افزایش قیمت انتظار دارند که تقاضای مس در ماه‌های آینده به دلیل فشار جهانی برای انرژی سبز و الکتریکی‌شدن بیشتر، افزایش یابد و معادن مس نتوانند این تقاضای افزایش‌یافته را برآورده کنند. 

این باور عامل اصلی افزایش قیمت مس بود و همچنین باعث ایجاد فشار خرید کوتاه‌مدت در بازار کومکس (Comex) شد که باعث افزایش بیشتر قیمت مس گردید. قیمت مس مرجع در بورس فلزات لندن در روز دوشنبه به رکورد ۱۱،۱۰۱.۵۰ دلار در هر تن رسید. 

اما قیمت مس امروز، سه‌شنبه به شدت افت کرد و تحلیل‌گران MS اعلام کردند که فلز قرمز پس از این افزایش ناگهانی در کوتاه‌مدت دچار نوسان خواهد شد. 

با این حال، آن‌ها انتظار دارند که این فلز قرمز در سال ۲۰۲۴ باز هم افزایش یابد و سناریوی صعودی قیمت ۱۳،۱۲۵ دلار در هر تن برای مس در بورس فلزات لندن و سناریوی پایه ۱۰،۵۰۰ دلار در هر تن را مطرح کردند. 

تحلیل‌گران MS گفتند که بازار فیزیکی مس احتمالاً پر فشار‌تر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شد خواهد بود. به ویژه در میان موجودی کم در ایالات متحده و ارسال‌های مقطعی از چین. 

محبوبیت رو به رشد هوش مصنوعی و نیاز زیاد این صنعت به انرژی نیز انتظار می‌رود که تقاضای مس را افزایش دهد. مس نقش کلیدی در زیرساخت‌های انتقال برق دارد. 

تحلیل‌گران MS در یادداشتی نوشتند: "ما همچنان به مس خوش‌بین هستیم، زیرا چالش‌های مداوم عرضه، کسری ما برای سال ۲۰۲۴ را افزایش می‌دهد که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۵ نیز ادامه داشته باشد. باد‌های مساعد تقاضا و روایت‌های پیرامون مراکز داده و هوش مصنوعی نیز باید مشارکت را افزایش داده و موقعیت‌های بلندمدت را تقویت کند. " 

چین بزرگترین واردکننده مس در جهان است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ به دلیل حمایت‌های مستمر محرک‌های پکن، شاهد بازگشت اقتصادی باشد. چنین سناریویی انتظار می‌رود اشتهای این کشور برای مس را افزایش دهد، اگرچه ضعف در بازار املاک ممکن است تقاضای آن را محدود کند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
مس بین الملل اینوستینگ کامودیتی ها

نظر شما