شناسهٔ خبر: 66795511 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک اتفاق عجیب با گذشت تنها سه سال

بهترینهای یورو 2020 نابود شدند!

کایل واکر تنها بازیکن ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰ است که کیفیت سابق را به اجرا می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ۳ سال از قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 می‌گذرد و با رقم خوردن اتفاقات متفاوت در این مدت، فوتبال بسیار فرق کرده است.
ترکیب منتخب آن دوره از مسابقات، شامل بازیکنانی می‌شود که شاید اکنون آنها را به سختی به خاطر می‌آوریم.
حالا با نزدیک شدن به یورو 2024 فرصت داریم تا با بررسی ترکیب بهترین بازیکنان در دوره گذشته، نگاهی به تغییرات این ستارگان داشته باشیم.

دروازه‌بان: جانلوئیجی دوناروما
دوناروما به عنوان جانشین بوفون، سنگربان اصلی آتزوری است. او در آن تابستان پس از ناکامی کشورش در رسیدن به جام جهانی گذشته، قهرمان اروپا شد و نامش را در تاریخ ثبت کرد؛ درخشش در فینال و مهار ضربات پنالتی حریف، به او لقب بهترین بازیکن این مسابقات را اعطا کرد. دوناروما پس از ۲۵۰ بازی برای میلان به پاریس رفت و قرار بود بهترین دروازه‌بان جهان شود، اما می‌توان گفت که این اتفاق نیفتاده است؛ او در لیگ فرانسه سه قهرمانی متوالی بدست آورده، اما در لیگ قهرمانان اشتباهات تاثیرگذاری داشته است. او شماره یک ایتالیا باقی مانده و عدم راهیابی به جام جهانی در طی این مدت، لکه سیاه دیگری در کارنامه او است.

1834043

مدافع راست: کایل واکر
واکر در منچستر سیتی همه‌ مسابقات را در رتبه اول تمام می‌کند، اما در انگلیس قضیه فرق داشت.
او سه قهرمانی متوالی در لیگ با سیتیزن‌ها داشته و اکنون در ۳3 سالگی، هنوز ایمان ساوتگیت را دارد و به احتمال فراوان به عنوان بازیکن اصلی به میدان برود.

2018548

مدافع میانی: لئوناردو بونوچی
گلزن ایتالیا در فینال یورو 2020، به عنوان یک کهنه سرباز آخرین نبردش را در ومبلی در سطح بسیار بالا در کنار زوج قدیمی‌اش کیلینی تجربه کرد. او تا سال گذشته در یوونتوس ماند و سپس راهش در برلین ادامه داد؛ در بحبوحه تلاش یونیون برلین برای ماندن در بوندسلیگا، بونوچی از آنها جدا شد و حالا سال‌های پایانی‌اش را در فنرباغچه سپری می‌کند.

1624287

مدافع میانی: هری مگوایر
مگوایر همچنان برچسب گران‌ترین مدافع تاریخ را دارد و در طی این فصول از ارزش‌هایش کاسته شده است. او تابستان 2023 در آستانه جدایی از یونایتد بود، اما نهایتا در این تیم ماندگار شد. با این حال، کارشناسان بر این عقیده هستند که ساوتگیت برای چهارمین دوره متوالی به او اعتماد خواهد کرد و شاید این آخرین فرصت مگوایر در جمع سه شیرها باشد.

1924794

مدافع چپ: لئوناردو اسپیناتزولا
اسپیناتزولا طراح اصلی حملات تیم مانچینی بود، اما در بازی در برابر بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی با پارگی تاندون آشیل زمین مسابقه را ترک کرد. او دو فینال اروپایی را با رم تجربه کرد و در دوره‌ مانچینی بازیکن اصلی آتزوری بود، اما اسپالتی علاقه‌ای به استفاده از او ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد ما او را در آلمان ببینیم.

2020097

هافبک دفاعی: پیرامیل هویبرگ
هویبرگ سه سال پیش یک هافبک خوب و مستحکم در میانه زمین بود. حالا او هنوز هم تاتنهام بازی می‌کند اما شرایط متفاوت است؛ پوستکوگلو چندان مایل نیست او را به کار بگیرد و ممکن است مرد دانمارکی از اسپرز جدا شود. با این حال بدون شک او بازیکن ارزشمندی برای دانمارک خواهد بود.

1900122

هافبک میانی: جورجینیو 
او در آن سال پس از قهرمانی با چلسی در لیگ قهرمانان و ایستادن بر بام اروپا با ایتالیا، برنده جایزه مرد سال یوفا شد و روی سکوی توپ طلا هم قرار گرفت. جورجینیو زمستان 2023 از غرب لندن به شمال لندن نقل مکان کرد تا آرسنال و آرتتا را در کورس قهرمانی همراهی کند. او عملکرد خوبی در جمع توپچی‌ها داشت و با تمدید قراردادش در آنجا ماندگار شد. جورجینیو هنوز هم از مردان مهم خط میانی است و اسپالتی اطمینان زیادی به او دارد.

1623058

هافبک میانی: پدری
او در آن سال با انجام بالای 60 بازی برای بارسلونا و اسپانیا در مسابقات مختلف، در 18 سالگی با خستگی فصل را به اتمام رساند. پدری ستاره‌ اول اروپا بود، اما از یورو 2020 تاکنون او تنها در 15 بازی لالیگا از ابتدا به میدان رفته است. پدری با مصدومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم کرده و این نگرانی وجود داشت که او نتواند به یورو برسد؛ با درخشش در چند هفته پایانی برای آبی و اناری‌ها، مطمئنا ما او را در آلمان خواهیم دید.

1763362

مهاجم: فدریکو کیه‌زا
این یک موضوع تکراری در این ترکیب است که بازیکنان در یورو 2021 به اوج رسیدند اما خیلی زود از صحنه فوتبال محو شدند. کیه‌زا فصل 2022_2023 را به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی به طور کامل از دست داد. او در این فصل به ترکیب یوونتوس بازگشت و با ارائه نمایش‌های امیدوار کننده، نشان داد که برای فتح دوباره‌ اروپا آماده است.

1955528

مهاجم: رحیم استرلینگ
استرلینگ طی چندین سال از خطرناک‌ترین مهاجمان لیگ برتر انگلستان بود و حضور موثری در قهرمانی‌های منچستر سیتی داشت. انتقال به چلسی مقداری او را از ترکیب سه شیرها دور کرد و بنابر لیست ساوتگیت برای یورو، رحیم به اردوی انگلیس دعوت نشده و جایی در جنگ ستارگان نخواهد داشت.

1951879

مهاجم: روملو لوکاکو
با 83 گل در 114 بازی ملی برای بلژیک، هواداران انتظار دارند تا او به جمع 100 گله‌ها در رقابت‌های ملی بپیوندد. او با اینتر بهترین دورانش را داشت اما بازگشت به چلسی همه چیز را خراب کرد. لوکاکو در این فاصله بین دو یورو، روزهای خوب و بد زیادی داشته اما بیشتر آن روزها بد بوده است؛ 21 در یک فصل برای رم آمار خوبی است و این مهاجم بلژیکی باید از آخرین فرصتش برای کسب یک افتخار ملی استفاده درستی داشته باشد.

1957897

نظر شما