شناسهٔ خبر: 66794482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ساخت حدود 500 کیلومتر بزرگراه به همت دولت سیزدهم در استان سیستان وبلوچستان

صاحب‌خبر -
ساخت حدود 500 کیلومتر بزرگراه به همت دولت سیزدهم در استان سیستان وبلوچستان
خبرگزاری آریا - دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر به همت دولت سیزدهم 498 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست ساخت است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، عطاء اله اکبری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز، توسعه شبکه بزرگراهی جنوب شرق کشور به ویژه این استان بوده است؛ تصریح کرد: حدود 17 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این میزان از بزرگراه و راه در استان مورد نیاز است که در آینده نزدیک تحول عظیم در حمل و نقل داخلی و بین المللی منطقه ایجاد خواهد شد .
دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان حدود 350 میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.
اکبری افزود: با توجه اهمیت محورهای شریانی و استراتژیک این استان، با هدف سرعت گرفتن کار ساخت و بهره برداری از قطعات در حال اجرا، پیگیری‌های مستمری برای تامین و افزایش اعتبار و افزایش سالانه و همچنین اخذ تسهیلات قانون بودجه انجام شده است و امیدواریم با تامین به موقع بودجه لازم بزودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم.
وی گفت: بهره برداری و تکمیل این بزرگراهها یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه ها و اولویت های عمرانی در استان است و بدون شک شرایط خاص منطقه از حیث تجارت و ترانزیت ایجاب می کند که باید با نگاهی فرا استانی و فرا منطقه ای والبته با عزمی راسخ و مسئولانه برای تکمیل شبکه بزرگراهی این خطه گام برداشت.

نظر شما